AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.208

sänka touring bara fram

Sida 1 av 2
fa
438
fami
525,01 IM
går det inom SBP om man sänker bilen bara fram?

bilen har nivåreglering och vill inte påverka det på nåt sätt ,desutom ser det ok ut i bakdelen.
isf vilket märke ?
går det att köpa bara fram?

MVH fami

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Köp M-fjädrar på BMW, sänker ca 15mm, ca 800:-/st.

Mvh
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Finns de nån annanstans dom säljer sänkingsfjädrar till St-pris förutom på bmw?
Känns som 15mm är lite för lite,och man vill ju helst inte kapa i dom..
Ke
195
Kenta-76
528iA Touring -98
Gert på Öland har grejer till bra priser. Mitt tips är sänk 60mm fram och inget bak.
Ke
195
Kenta-76
528iA Touring -98
fami, hade du köpt min hade det redan varit klart..=)
fa
438
fami
525,01 IM
ROB

har du själv provat BMWs m-fjädrar?
inte det lite för lite 15 mm ? kostar dem bara 800:- på bmw?
jag tycker att min 530 touring ser för jä-lig ut där framme ,den är ganska högkänns som volvo ibland....hehe.

jag vill gärna sänka bilen lite men vill oxså behålla komforten :)jag tänkte sänka bilen ca 30 mm men ej krav.
har du själv provat BMWs m-fjädrar?

fa
438
fami
525,01 IM
kenta

jag köpte en 530ia, 95a långmilaremen den går som ny faktiskt.
en IKEA gubbe som har importerat den 99 ,alltså bara en ägare i sverige , han var så jävla noga med den, han hadde t.o.m sparat dem gamla tyska plåtarna :)

full utrustad,skinn,2 luckor,orginal drag oanväd så klart, stora färddator, motor värmare,telefon, klimat,allt funkar ,har bara problem med kabelstammen där bak.
jag är faktiskt mycke nöjd med den.

har varit och kollat ca 5-6 touringar innan jag hittade denna,alla andra hadde lite problem,man hittar inga felfria touringar nu för tiden alltid rost, problem med v-lådan eller försöker ägaren dölja nåt fel.men nu är jag mycke nöjd med den jag hittade,jag försöker göra den lite bättre ...du vet.hehe

MVH fami

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nej, jag köpte 2st. 40mm sänkfjädrar från Tyskland och monterade dem på en 735 fram, och ångrade mig när det såg ut som en EPA-traktor, blev alldeles för låg fram...

Mvh
Ke
195
Kenta-76
528iA Touring -98
Länk

60mm fram, 40mm bak ( med gummiinlägg i fjädrarna, annars blir den för låg i bak)
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Passa dig så bilen inte lutar framåt bara.

-Never feel sorry for yourself.-
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Fami:

Som du såg skrev jag till dig, men kan också tillägga att 15mm kommer göra precis lagom skillnad i utseendet om du låter bakfjädrarna vara original, med 40mm sänkning fram såg det inte bra ut iaf inte på en E32 735.

Möjligt att 25-30mm skulle funka också, men blir nog svårt att hitta någon som bara vill sälja 2... BMW´s M-fjädrar borde finnas på lager jämt.

Mvh
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Hur får man tack på den där Gert på öland då? nån hemsida eller te.nummer?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
hehe, ska inte vara tack,utan tag :)
Ke
195
Kenta-76
528iA Touring -98
Första sidan här på autopower, i högerkanten finns det några annonsörer, GE motor är en av dem. (Gert)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jaha,hur kan man missat de? :) tack iaf..
fa
438
fami
525,01 IM
ROB

hur mycket sänker BMW´s M-fjädrar ?
är det 15 mm som du sa?
är dem jätte hårda?
har du provat dem?
BMW borde väl sälja 2 st eller?
snälla ROB jag behöver så mycket information som möjligt för jag vill inte ångra mig.
tack rob

MVH-V8
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
fami:

M-fjädrarna sänker ca 15-20mm, naturligtvis blir det lite hårdare men knappast någon större skillnad, jag har tyvärr inte provat dem.

BMW säljer fjädrarna styckvis för ca.800:-/styck, och jag tycker att du borde prova dem - med en så liten sänkning behöver du dessutom inga specialdämpare.

Mvh
fa
438
fami
525,01 IM
tack ROB

MVH-V8
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Tycker att Kenta-76 530 ser perfekt ut från bilderna. Om du vill se aningen mer sänkt med 18" så kan du kolla in min kärra nedan. Tycker inte att komforten skiljer sig massor. Personligen tycker jag den känns mer stabil bara... :) M-fjädrarna sänker inte tillräkligt tycker jag. Har haft det orginal på båda mina bilar och har slutat med sänkning båda ggrna...

Min bil: Länk
fa
438
fami
525,01 IM
dandelue

hur mycket har du sänkt din bil ?
märke ? kostnad ? komfort ?
har du nivåreglering,hur påverkas den?

MVH-V8
dendelue läste inne på "garaget" att din bil var sänkt mekaniskt bak med hjälp av nivåregleringen? hur har du gjort det? var det svårt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.