|
|
|
|---|---|
|
När jag "touchar" bromspedalen, så "niger"/drar bilen åt vänster.., men när jag bromsar lite hårdare så märks det inte...då går det rakt fram... Kan en av bromsskivorna vara sned/mer sliten? Verkar konstigt. / Joakim Länk | |
parolof |
troligen en kolv i höger bromsok som kärvar |
|
OK, kan man göra något åt det, eller måste man byta denna kolv? / Joakim Länk |
|
|
Anyone? / Joakim Länk |
|
| Ta loss bromsoket och kolla om kolven löper fritt. Om problem så kanske man kan motionera upp den ngt. Kanske bara är en kortsiktig lösning!? | |
|
Byt!! Carl |
|
|
Carl 123: har du också varit drabbad? / Joakim Länk |
|
parolof |
byt? prova först att lossa oket och ha en medhjälpare som trycker på bromsen samtidigt som du ser till att kolven inte åker ut för långt, håll emot med en stor mejsel el. dyl sprut in lite rostlösningsolja mellan kolv och dammskyddet, tryck in kolven med mejseln, upprepa ett par gånger, brukar få göra så på mina sommarbilar ibland. |
|
Hej! Drabbad på den förra kärran. Naturligtvis kan man trixa sig runt detta om man är duktig. Brukar bara vara så att man får fortsätta med konstgjord andning om man väl börjat. Du har så pass ny bil att man inte skall spara in på säkerhetsdetaljer som bomsar. Men det är bara min egen åsikt. Finns ju fler. :-) Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.