AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
462

Knarrar i hög hastighet endast

Min 525a började knarra från vindrutans nedre del, typ defroster munstyckena, i runt 180 knyck. Sedan dess kan detta uppstå vid 90 kmh också.

I högre hastighet har jag inte lust att sträcka mig och slå på paneler men någon här kanske vet?

Förresten, vilket motstånd skall det vara i tändspolarna? Rycker till ytterst lite om man varvar upp den till 2000rpm stillastående. Är även orkeslös ibland. Lambdasond är nybytt, injection cleaner ihälld. Stift nybytta.

/Thomas
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Hej Thomas, välkommen till forumet.

Knarrandet är med stor sannolikhet listen under vindrutetorkaren. Det finns två lister som sitter ihop på mitten. Det är listerna som skyddar mot att skräp kommer ner till fläkten, med små hål i sig. Sitter precis i nederkant av rutan. Dessa lister sitter fast med tre st "pluppar" vardera. Om dessa är dåliga får du detta fenomen. Antingen köper du nya pluppar eller så limmar du fast listen mot rutan.

*BAWORAK*
Tackar, ska genast ner och kika lite. Nu när jag läst igenom lite här på forumet så har jag märkt att jag köpte Kurremurre´s gamla bil. Går det att söka på användare här och få upp alla deras inlägg?
använd "Sök inlägg" och skriv kurremurre så hittar du allt han skrivit..

T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.