|
|
|
|---|---|
Ekin |
E det någon här som har bytt kamkedje-spännaren själv? Jag har tagit bort ventilkåpan, kylaren men nu har jag kört fast.. Hur får man bort "framsidan" av maskin så att man ser hela kedjan? måste man ha specialverktyg? tacksam för svar! |
|
kamrem/ kedja byter man väll inte på en bmw ??? JAG HAR EN BMW 320 (ÅR 2000) till mig sa de att bilen har en kedja (ej rem) och denna behöver man aldrig byta. ???? |
|
Ekin |
jag undrade hur man byter själva spännaren, inte kedjan.. kedjan kan förresten också slitas, beror på hur den är skött.. |
|
Stämmer att kedjan kan slitas beroende på hur bilen är skött. Jag bytte spännaren på min vid 19.000mil eftersom den började komma ett svagt "rasslande" ljud ifrån den. Killen på verkstaden skruvade ut spännaren och satte tillbaka den som ett tändstift ungefär. Inte så svårt och inte så dyrt. "Du ser spännaren till vänster om vanosen halvvägs ner på motorn på sidan." MVH |
|
| Ifs så misstänker jag att det finns två st spännare men jag bytte bara den ena och den behövde man inte plocka ner mer än skyddsplasten för att byta | |
Ekin |
ja, det finns två spännare. en åt kedjan mellan kamaxlarna, och en åt kamkedjan.. Dubilidu: du bytte alltså den övre. rasslade det före? blev det bättre? tacksam för svar./Hans |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.