|
|
|
|---|---|
|
Fick precis min "nya" bil idag och har en fråga... Det är så att det sitter 245/40/17 och 225/45/17 på. 345 är ganska slitna och man bör byta ganska snart medans 225 är ok. Nu är det så att 245'orna sitter i fram (!) men jag funderar på att sätta dom i bak trotts att det är emot reglerna. Men bilen måste väl gå stabilare så och inte vara lika spårkänslig? Jag har aldrig kört med så breda däck tidigare och aldrig min BMW i regn. Är jag en idiot som försöker mig på nåt sånt eller fixar antisladden det? Jag ska byta så snart jag får råd. Johan | |
|
hej Är du faktist 100% säker på det du skriver? Vilka regler säger att du måste ha 245 fram och inte bak. Jag tror nog att du har missuppfattat något i "regelboken"... lägg 225 fram och 245 bak. Hoppas det löser sig. |
|
|
Det där verkar snurrigt...varför skulle du inte få ha 245or bak? Jag har exvis 225/40/18 fram och 255/35/18 bak... / Joakim Länk |
|
|
Har aldrig tidigare hört någon som har bredare däck fram.. Anledningen att de sitter som de gör just nu (bredare fram) är troligtvis för att de är mer slitna och man ska ju som sagt ha bättre fäste bak och därmed mer däckdjup. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
| Nej det är ju därför jag vill byta. Jag fick ju bilen idag och förra ägaren körde med 245'orna fram! Den känns inte helt stabil så måste jag erkänna... Men dom är väldigt slitna (Men lagliga) medans framdäcken (som sitter i bak) är helt ok. Ska jag byta eller sladdar man av vägen så snart det blir blött? | |
|
Hej Det där låter galet. Skaffa dig andra däck |
|
|
Gå ut till din bil och byt!!! Köp nya bakdäck om du inte känner dig säker med dom du har. Jag tror inte du sladdar av vägen bara du kör förnuftigt. Det är ju iof inte det smartaste att ha breda slitna däck framme heller. Och din bil skall ha 245orna bak och inte fram. |
|
| Jo det vet jag.. Ska väl ta och göra det ikväll... | |
| Ok, resultatet av bytet blev att bilen gick väldigt mycket stabilare! Så som det ska vara... Däremot har jag nu fått ett rullande oljud ifrån bakdäcken! Förut var bilen helt tyst! Vad kan det bero på? Jag skiftade bara däck med fram & bak och från samma sida. Det är inga direkta vibrationer utan bilen "sjunger" mera men försvinner i högre hastigheter. Nån som har ett tips på vad det beror på? | |
|
förmodlingen så är det bara för att däcken är slitna och du hör det bättre där bak...köp nya vid löning, det gjorde jag i april.. Mpower |
|
| Vilka däck blev det? Är du nöjd? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.