AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.181

Krockad 535 -91

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Vart påkörd bakifrån med min bil i fredags..kvinnan som körde på mig har tagit på sig skulden.

Antar att det blir inlösen då båda bakskärmarna är snea.

Hur mycket kan jag kräva av försäkringsbolaget?

Är en 535i -91, ~21500 mil,mycket bra skick..99,5% rostfri, inredning i bra skick.

Bilder på bilen och info finns här.

Länk

Antar att jag i slutänden kommer att gå back på det här då jag har lagt ut en hel del pengar på bilen, har kvitton på allt sparat men det vet jag inte om försäkringsbolaget bryr sig om?

---
Min BMW - Länk
ed
776
edge
520dT M -15
Tråkigt, bilen såg väldigt fin ut.
Har tyvärr ingen aning om vad den ka vara värd..?
Låt f-bolaget lägga ett bud efter att du skickat en dokumentation mm på bilen. Skulle gissa att du kan få runt 40-45" för den efter att du "trissat" upp deras bud lite...Kanske bättre att "köpa" tillbaka den o få ett "mellan-pris" på ca 30" o sen kränga fälgar mm vid sidan av o på så sätt inte gå så mycket back...Som referens kan jag säga att en 540 -94 med liknande mil som din blev inlöstb för 60" nyligen, vet ej vilket bolag det rörde sig om dock.

Som parantes kan jag nämna att jag fick 85" för min M5 -90 (sv såld) efter en stöldskada, ca 23000mil. Blev en "hyfsad" affär, gick ca 6000kr back totalt på dryga 2000mil, hade hunnit med att lacka om bilen helt, rostskydda osv så det sved rejält ändå. I detta specifika fall lyckades jag inte "trissa" upp priset mer än att han bjöd på självrisken samt att jag fick behålla de spillrans nya 19" fälgarna...Detta var i början på 2003 om jag ej missminner mig.

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Okej nu är den inlämnad för skadereglering..får se vad dom gör med den.

Verkmästaren på plåtverkstan sa att det går att laga men att det kommer bli DYRT isåfall! Han sa att jag kan göra mig beredd på inlösen om inte försäkringsbolaget känner sig rika.

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Är du missnöjd med värderingen kan du koppla in en oberoende värderingsman. Låt inte mp bolaget göra detta hör med ditt bolag, och prata med denna personen sakligt själv och delge honom all dokumentation bilen.

Risken är då att han värderar den lägre än tidigare och då får du stå för den skillnanden samt kostnaden för hans arbete.
Troligen kommer du tyvärr att häpna över försäkringsbolagets låga bud. Vet alldeles för många som nästan gråttit när de fått domen av bolaget.
Men stå på dig så löser det sig nog till slut!
Vilket bolag hade MP?

-Phil
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Hon hade trygg hansa.

---
Min BMW - Länk
Det är ofta som Rolex skriver.
De tittar krasst på priserna. Tex på Blocket och tar ut ett medelpris för motsvarande bil.

Det gäller att förlkara att just din bil inte var en medelbil utan tillhörde de högst prissatta, och motivera varför det ligger till på et viset på ett sakligt och korrekt vis.

Ofta kan inlösenkillen visa exempel på bilar tex på blocket du kan köpa som motsvarar din bil. Då gäller det att förklara att den bilen som kostar 20 000kr inte är bra. Tex att du ringt alla lågt prissatta och kan redogöra för vad de sa om rost och fel på bilarna.

-Phil
Ska den skrotas kan jag köpa vingen...

Min M5 E34: Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har hämtat hem bilen idag..blev inget rep..44k skulle det kosta att repa den, får invänta skambudet nu =(

M femman: Lär köpa en till E34 så vingen är nog inte till salu om det nu inte sitter en på den jag köper =) ska ha dig i åtanke om jag kommer på att sälja den iaf.

---
Min BMW - Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Fick ett bud idag..var inte så dåligt som jag förväntat mig men långt ifrån bra..ska försöka deala till mig så jag får behålla bilen..då går det iaf att leva med det.

Skriver vad det vart i slutänden sen när allt är klart =)

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
M femman: Kollade upp vad en Original M-vinge som jag har kostar ny..kan du gissa hur mycket? =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.