|
|
|
|---|---|
|
Jag vet att frågan har varit uppe tidigare, men. Bilen slutade ladda med det vanliga som följd att den till slut stannar. Ser att min laddlampa har slutat lysa och efter att ha bytt laddregulator med tillhörande kol utan resultat så kollade jag så att laddlampan var hel, vilket den var. Dock får jag den ej att lysa om jag kopplar lilla blå kablarna till generatorn direkt till jord heller, vid tändning på alltså. Vet att generatorn inte laddar om den inte får sin puls från laddlampan. Då är det väl troligt att det är kabeln från generatorn till lampan som min felorsak ligger? Annars blir det helrenovering av generatorn som nog kan vara på sin plats efter 20 år i tjänst. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk | |
|
Ingen som har någon idé? Jaja, kommer att lämna in den för prov vid olika belastningar imorgon, så det lär väl visa sig om den laddar. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
| Mät spänningen när du startat bilen... om den inte laddar så prova att ta en kabelstump och "blippa" mellan laddn-lampa utgång och b+, om generatorn är hel börjar den att ladda! | |
|
Om du lägger blå kabel till jord ute vid generatorn och slår på tändningen så måste laddlampan lysa. Annars får du felsöka kablage osv in mot instrumentet. Utan rätt funktion här så hjälper det inte med renovering av generatorn. FP |
|
|
Har hittat felet det var ingen spänning till lampan. Generatorn laddar men jag lämnade in generatorn ändå i förebyggande syfte, min remskiva var ganska så sliten vilket ger onödigt snabbt sliage på övriga komponenter i generatorn. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
|
Jag blev dock avrådd att även ha min halvljusautomatik kopplat till d+ som är gjort av tidigare ägare. Den signalen borde man väl utan problem kunna dra från t.ex oljetrycksgivaren eller lampan med hjälp av ett relä istället? ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
|
Jag har haft relä på D+ på de flesta av mina bilar och även monterat på många andras bilar utan problem. Man kan få samma funktion från t.ex oljetrycksgivaren. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.