|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
kilroy |
Jag brukar inte engagera mig i "värderingsdiskussionerna" eftersom jag tycker det är rätt tveksamt med den typen av värderingar. Ganska ofta upplever jag att medlemmar som fått sina bilar "värderade" tar det som intäkt för att bilen är "värd" så mycket i alla lägen...och blir besvikna när dom inte får ut dom pengarna. Begreppet "värd så och så mycket" existerar inte enligt min uppfattning utan bilen är faktiskt värd så mycket som man får ut för den vid en försäljning till en speciell intressent. Det är ju ganska ointressant om jag personligen tycker att min M5:a är "värd" 260 kkr om jag, trots många försök, inte får ut mer än 230 kkr...Många parametrar som slutligen bestämmer "värdet" är dessutom svåra att sätta på pränt. T ex kan vissa färgkombinationer på inredningen vara ett stort plus för vissa medans andra tycker att det sänker bilens värde ordentligt. Ibland, ganska ofta tror jag, köper man bil med "hjärtat" också...dvs man fastnar för en bil som har en viss "själ" som man tilltalas av. Det höjer naturligtvis värdet för den presumtive köparen.Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna" |
|
Helt rätt. Det är betydligt lättare att "värdera" tex en svensksåld paketutrustad V40, som alla är likadana. :-) |
|
|
Och precis som bilmodellen är en faktor så är även köpartypen en faktor. BMW-köparen är inte alltid men ganska ofta bilitresserad medan en köpare av en V40 ofta är mer neutral i sitt bilintresse. ___ //Ulf |
|
|
V40 är köpartypen som fixar parkeringsskador på våra BMW:s :-) |
|
|
:-)) ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.