AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.437

Värdering 540 -97

Sida 1 av 3
Finns ju de som oftast värderar här på forumet och nu tänkte jag fråga vad min bil kan vara värd,
540 -97 17700 mil, komplett m-paket, orig m5 :18" titanpaneler njurar knopp mm mm, bilstein väghållningskit, nya 16" dubb fina alu, sportskinn, 6-växlad shortshift, fullservad mm mm. En bland de finaste skulle jag tro. Ömt vårdad, vill gärna se hur nära ni "experter" gissar.
Länk

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
115 kkr?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
....om du hittar någon som söker precis vad du har.
Fel,fler gissningar

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Låter som du har sålt bilen och vill jämföra panelens gissningar med det faktiska priset.

Jag skulle nog värdera den ungefär som jaken men jag gissar att du fått bättre... 125'

___
//Ulf
Jag har sålt den med en annons på blocket ungefär en vecka, ville bara visa lite hur dumt det kan vara att värdera utan att ha sett bilen i fråga, det finns ju säkert dem som hade gjort så här och lagt ut bilen för "experternas" värderingar.
En värdering här kanske fungerar på bilar i bruksskick.
I fallet med min 540 fick köparen vad han betalade för och så är det ofta, jag fick betydligt mer, jag begärde 159 kkr.
Jag sålde bilen till x-clusive parts och bilen kommer bli en av deras demobilar. Han finns på forumet men är inte så aktiv under namnet X-clusive.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hade du många spekulanter under veckan som bilen var till salu?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Då är det lika bra att lägga ner det här med värderingar då det är svårt att arrangera så att alla kan få se bilen "live". Själv utgick jag från modell, år och miltal. Läste om den i galleriet och tittade på två bilder som egentligen inte säger så mycket om skicket. Du själv skriver utmärkt skick. Den är inte speciellt välutrustad men har påkostats optiskt. Normal borde den inte betinga kring 150' men är den exceptionellt fin samt att köpare precis letar efter en sådan så är det ju perfekt.

Hur mycket intresse var det på annonsen utöver köparen?

En snabb titt på autoscout24 visar t ex en mauell 00:a med M-sportpaket, 9000 mil för ca. 160' och det finns många andra exempel.

___
//Ulf
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ja, köparen gjorde inget klipp direkt om du frågar mig.
Här är en likvärdig bil till ett marknadsmässigt pris: Länk

Micke169, köp en trisslott, du gjorde en kanonaffär :)

Mvh,
Kalle
Värderingarna på forumet får man antaga bygga på en genomsnittbil om inte säljaren påstår annat. Så det har säkert både under- och övervärderats bilar. Att man sen får ut ett överpris för sin bil må va hänt.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Micke, gjorde du vinst på bilen när du sålde den? :)
Håller med KH, köp en lott!!!

Vad du begärde i din annons är väl tämligen oväsentligt, vad som är av intresse är ju vad du fick för den....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Hehe länken ovan på blocket tar jag som ett skämt "likvärdig"?, har haft flera spekulanter på bilen och jag kan nästan lova att det inte finns några likvärdiga på blocket o.s.v, denna var FIN och grymt påkostad och det kostar om man inte enbart ser på pris och årsmodell.
Slutpris:154000:- utan vinst, blev förlust men smakar det så kostar det.
Jag har inte köpt någon lott.
Ska bli kul se den på mässor och utställningar framöver iaf.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Bara att gratulera till ett mycket bra försäljningspris som ligger låååångt över de 540 jag känner till verkligen sålts.

Micke169,

den ton du lägger an andas arrogans gentemot de som värderar här på forumet. Irriterar de ofta mycket träffsäkra värderingarna dig i så hög grad? Med det beteende du visar förutsätter jag att du kommer att göra ditt yttersta för att öka träffsäkerheten på värderingarna. Eller? Ser fram emot ännu bättre träffsäkerhet i värderingarna med din hjälp!

Inte ett orimligt pris på en fin bil med komplett historik, men på dom milen så tycker jag att du har gjort en mycket bra affär. Grattis!
Det är skillnad på bilar, och bilar. Mycket stor skillnad. Något man har förstått i tyskland där ärliga bilar ofta kostar mer än i sverige. Skruvvrak kan köpas billigt, och sådant importeras det tyvärr mycket av hit. Dessa billiga bilar trycker ner värdet på hela den svenka marknaden. Den svenska modellen där allt och alla skall vara lika kan inte tillämpas på en internationell bilmarknad, vilket vi numera har här i landet. Vi måste acceptera större skillnader i pris och exemplar. Och lära oss att billiga bilar är just billiga av någon anledning. Du får vad du betalar för, oftast i alla fall...
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Har sett denna bilen i Karlstad och kan tala om att den är i bra skick
Jag fick ungefär den respons jag förutspådde på denna tråden, ska göra som simon_en skriver här, försöka vara med i värderingar för att göra dessa mer träffsäkra.
Och som Powermac skrev, de billigaste är billiga av någon anledning oftast eller så blir ägarna lurade att bilen står i det pris man kan hitta "likvärdig" på blocket, autuscout24, mobile o.s.v.

M.v.h/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.