AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
748

Hur sitter Fronten fast?

Visa användare
171
JonasJ
Alpina B10 BiTurbo -91
BMW 330D -02
Hej

Jag har en Alpina b 10 -91

Jag undrar hur Fronten sitter fast (altså kofångare och spoiler]

MVH Jonas
Da
80
Darky
M5 3.8 -92
Hej

Är inte 100% säker hur det ser ut på en Alpina B10. Men jag kan tänka mej att det ser likadant ut som på min M5 3.8. Där får du ta bort stöt listerna på fronten, de sitter clipsade så de är bara rycka loss! Se till så du inte förstör fästena bara! Sen bakom listerna sitter det 4 st bultar 2 st på var sida om reg nummer om du förstår? När du lossat dessa bultar så får du dra ut fronten för den sitter inskjuten i ett spår på sidorna. Och du lär få ta i rejält mycket om den inte varit loss nyligen? Ingen katastrof om du t.ex skulle paja lister/fästen osv de är inte blodigt dyra nya på BMW. Hoppas de löser sej!

mvh / Martin
Tillägg: Har du lyktspolning måste du demontera lyktspolningspumpen från dess "tank" så den följer med stötfångaren ut så att säg, lättast o bäst!. Dra loss kontakterna för dimljus samt tempgivaren till färddatan om sådan finnes. Glöm inte heller att vika undan "plastinnerskärmarna" innan du drar loss fronten, man lossar en skruv framme i hjulhuset så att säg, du ser vilken om du kollar efter:-).
I övrigt är det precis som Darky skriver.

Da
80
Darky
M5 3.8 -92
Hehe missa lite! Dock va mina innerskärmar lite små kassa så de satt inte ens fast :-( Annars glömde jag faktiskt bort resten hehe!

Ha de Mvh / martin
Visa användare
171
JonasJ
Alpina B10 BiTurbo -91
BMW 330D -02
Tackar alla
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.