|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Behöver plocka ur behållaren till strålkastarspolningen då nästan allt vatten rinner ur den då den står med vatten i. Det sitter ju två skruvar i ovankanten sedan är behållaren lös men då sitter den i pumpens slangar. Hur får jag loss pumpen med slangar. Kan det vara tätningen mellan pump och behållare som läcker verkar att stämma med vattennivån? MVH Ulf | |
|
Det är vanligt att packningen runt pumpen blir dålig, kostar inte många kronor hos BMW. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Dra pumpen rakt upp, jucka på den lite sammtidigt. Så lossnade mina i alla fall. mvh Erik Min: Länk |
|
|
Det ärt behållaren på den sida där det bara är en pump dvs vänster sida. Kände på pumpen men den verkade sitta stenhårt. Även slangarnas infästning skiljer mot höger sida. Är det fortfarande bara att dra pumpen rakt upp? Inga andra fästen....verkade vara en järnbygel på kontaktstycket där slangarna sitter....inget som skall lossas? På högersidan där det är två pumpar så är det bara att dra rakt upp. Pumpen till intensivspolningen har jag haft ett fel i flera år som jag jobbar med då och då. Intensivpumprn startar då man jordar pumpen men min går inte att jorda via spaken. Någon som har haft motsvarande fel? MVH Ulf |
|
|
Tack för tipsen! Jag har nu delat det hela och jag vill dela med mig av erfarenheten. Under kofångaren sitter ett kontaktstycke som går att dela. I detta sitter två o-ringar som måste bytas. Efter att kontaktstycket var delat så gick det att ta upp behållaren med pumpen. Mycket svårt att ta loss pumpen med behållaren på plats. I behållaren sitter en gummimuff som måste bytas. Original slangklämmor är av snabbtypen och går inte att dra till och det kändes att slangen satt löst på nipplarna, så samtliga sex slangklämmor bytes också. Nu återstår att se om allt fungerar då jag har fått delarna ifrån Förenade Bil. Tack än en gång för svaren och tipsen. MVH Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.