|
|
|
|---|---|
Njuren |
hej! har kollat på alternativ på billån på min bank.På internet står det att man ska ha 20% kontantinsats.Hur funkar det? Ska man visa banken att man själv har pengarna sen får man resterande belopp? Står på hemsidan typ att med cash betalning kan du förhandla bättre vilket jag förstår,bilfirman vet alltså inget om banklånet då? Lite confused där.... någon som kan reda ut hur det fungerar? Mvh Njuren BMW - i nöd och lust? |
|
Hej, Nej, du behöver inte ha dom "i handen" utan banken kan lägga upp ett annat lån för att täcka dom 20% ex ett blancolån LR om man har hus så kan du kanske höja upp det lånet.. Bilen måste som sagt köpas av firma (I Sverige).. Mvh Jimmy |
|
| Jag gick i alla fall in på banken och sa att jag ville köpa en bil, fick ett så kallat LO lån, alltså mitt fackförbund. Gick därifrån med hela summan som bilen kostade och då hade de knappt några krav på att ja skulle ha jobb ens, sa att jag visste fram till aug sen ingen aning men de är lungt tyckte de! | |
|
Det är ju oxå ett allternativ med LO Lån (Medlemmslån) men du får ju något bättre ränta med "Billånet".. Mvh Jimmy |
|
|
Vad ligger räntan på när man tar billån i bank? Det är trots allt väldigt bekvämt att låta BMW Finans ta lånet. Keep your distance! |
|
|
Räntan på banken är ofta förhandlingsbar och beroende på hur god kund du är i banken. Jag har aldrig fått något krav om att handla från bilfirma om man lånar på bank. Generellt sett kan räntan vara lite lägre från t.ex. BMW finans - men det är en djungel av avgifter och lösen etc. så det är ofta svårt att gämföra lån och lån. Det ska sägas att om man har t.ex. huslån med låneskydd (lånet avskrivs vid dödsfall) så får man inte låna pengar från någon annan - då gäller inte låneskyddet. Såvida man inte kommit överrens om annat med banken. Upp till 100.000:- kan man även ta ett blancolån, då krävs ingen säkerhet, dock kan räntan bli lite högre, beroende på vad man har för förhandlingsposition. |
|
|
Vid vanligt "medlemmslån" så behöver man inte handla av "bilhandlare" men med "Medlemmsbillån" så är det ett krav.. (Föreningssparbanken) Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.