|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har nu bestämt mig för ett DLS framsystem. Tog av dörrsidan idag för att se om man kunde sätta diskanterna där men originalhögtalaren sitter fast limmad i hållaren så nu vet jag inte hur jag ska sätta den. Hur har ni satt era som har seperata diskanter? Sen har jag även funderat på att koppla ett litet 2 kanals steg till framsystemet för att få ut mer ur högtalarna. Har tittat på ett litet GAS Alpha X2 - 2*100 W RMS för 998:- på BRL. Det priset är ju ganska överkomligt men frågan är om det räcker. Vill ju inte gå miste om ljudkvalité men samtidigt inte heller lägga för mycket pengar på det. Behöver hjälp nu för jag tänkte handla om ett par dagar! Ju fler svar desto bättre! | |
|
DLS MS5 är ett mycket bra framsystem som kräver ett slutsteg som håller högklass. Annars får du inte fram det rena ljudet som de kan lira. Ett Gas slutsteg ger inte ifrån sig det ljudet. MVH |
|
|
Hittade ett MDS framsystem också. Länk Verkar ju grymt billigt, är detta nåt bra tro? Dubilidu!: Jag fick ditt mail och har svarat också. |
|
| Måste ha hjälp nu!! Hur ska jag göra med slutsteg och vart ska jag placera diskanterna? | |
|
Får man bra ljud med ett Sony eller GAS slutsteg i 1000 :- klassen som ger 2*100 W RMS vid 4 Ohm eller ska man satsa på ett DLS Classic CA-22 som bara ger 2*50 W RMS vid 4 Ohm för ca 1400 :-? Behöver hjälp av er som kan. Vill inte lägga mer än 1500 :- men vill få bra tryck och klart ljud i mina högtalare. |
|
| Verkligen ingen som vill/kan hjälpa mig? | |
|
Hur många watt ett slutsteg ger är ingen självklarthet för att den ger bra ljud. Det handlar om att slutsteget måste vara strömstarkt med så lite "oljud" som möjligt vid hög belastning. Inget utav de slutstegen kommer att kunna ge kraften till MS5 högtalarna. De kommer att gå på tomgång. Strirra dig inte blind på alla watt siffror de betyder inte ett skit när det handlar om billjud. Vill du ha mycket watt köp en värmefläkt på 2000w ger typ samma funktion. =) MVH Jimmy |
|
| Så ett DLS CA-22 är det som funkar bäst då? | |
|
Plocka bort den lilla plastkåpan på insidan av backspegeln och fäst diskanterna där. Antingen m.h.a. hållaren som medföljer eller om du, som jag, plastar upp en hållare... Rekommenderar ett av DLS nya RA steg till framsystemet. Kör själv med RA 50 till mitt MS6 än så länge och det funkar super... Kommer att ha dubbla MS6 basar parallellkopplade senare (är mkt nöjd med dem) och 3" mid + 1" diskant ur Iridiumserien i varje dörr... Ser fram emot att plocka ihop prylarna... Annara rekommenderar jag Alpine eller Pioneer när det gäller steg. Finns många mer som är bra men dessa har jag själv mycket bra erfarenheter av... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| Har varit och handlat grejor idag. Blev ett DLS MS5 och ett DLS CA22 steg. Har bestämt mig för att sätta diskanterna i dörrarna i originalhålen. Har äntligen fått loss den gamla diskanten som satt fast limmad i hållaren nu... Känns som ett evighetsarbete detta, ger mig ALDRIG in på detta igen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.