|
|
|
|---|---|
|
Hann åka ca 100 meter från parkeringen när jag plötsligt fick indikation om att nivåregleringen var inaktiv! Åkte ca 15 km och sedan hem för att plocka fram handboken. Där stod att man skulle kontrollera om bilens bakre del "lutade". Såg inget anmärkningsvärt. Kollade under bilen, allt verkade okej. Nästa steg är att besöka närmaste verkstad, enligt handboken. Beslutar mig för att köra bort till garaget. Startar bilen - varningstexten är nu plötsligt borta! Allt verkar okej. Några tips på vad som ev kan ha strulat? Glappkontakt någonstans? Fukt? (Kan tilläggas att det regnade mycket kraftigt idag.) Tacksam för alla relevanta synpunkter! Gör det med stil. | |
PIST OFF |
Har samma problem i min bil.Nivåregleringen har hängt upp sig.Tyvärr så va de inte många som kunde om nivåreglering.Inte ens Förenade bil.Dem börja berätta något om att växellådan var kass.Jag får byta stötdämpare till vanliga. 20tum SPLITT |
|
Felmeddelandet har i alla fall inte återkommit något mer (peppar peppar). Har kört drygt 30 mil sedan dess. Låter konstigt att det skulle vara något fel på växellådan. :-O Skojade de eller? Gör det med stil. |
|
PIST OFF |
Nej nej.Dem mena fullt allvar.Dem ville ha in bilen igen för en större kontroll som kosta ett par tusen sa han.Sen den dagen lämnar jag aldrig in bilen i BMW fler gånger. 20tum SPLITT |
|
Någon som har ytterligare erfarenheter av Nivåregleringsmeddelanden sedan denna tråd från feb-02? |
|
|
Samma ska hände mig. Efter det att indikeringen slocknat så upplevde jag det som om komforten blivit något sämre (hårdare). Senare vid ett batteribyte så var det som om jag "resettade" bilens dator och komforten var tillbaka... mycket märkligt. riLLe72 |
|
|
Har inte haft några som helst problem med min nivåreglering efter incidenten jag hade för knappt ett år sedan. Misstänker att givaren bara spökade. Gör det med stil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.