AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
853

Högtalare till E30

Vi
2
Viktorg
320i -91
Hej!
Jag har precis blivit ägare av en 320i A -91, körd 126 000km och i originalskick.
Jag vill inte börja bygga monsterljud i den, men jag skulle vilja "gömma" de fula stående högtalarna som står på hatthyllan, och då undrar jag vart jag skall sätta de ersättande? Jag funderade på att skaffa en extra hatthylla och sänka ner ett par högtalare i den, men när jag tittade under hyllan så såg det ut att vara plåt hela vägen, och att göra hål där är INTE ett alternativ.
I dörrsidorna ryms det inte, och min fantasi håller på att ta slut.
Förhåller det sig så att min bil i tiderna är köpt utan stereo, och därför itne har plats för högtalare, eller finns platserna gömda för mitt otränade öga?
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Det ska väl finnas en liten "balja" på varje sida i hatthyllan så ett par små rackare borde få plats

Min bil: Länk
/Daniel
På min e30 sitter det 8" nerfällda i hatthyllan, passar bra där.
De
15
Deest
320i -85
I min sitter 6½'or, det är små baljor för det tror jag, bara att skära upp tyget.
Visa användare
22
I Fly
320i 2,5 -90
Har 6x9 i min bak...inga problem att få dit dom
Vi
2
Viktorg
320i -91
Ok, ok ,jag märkte att det faktiskt sitter ett par små urgröpningar i plåten under hatthyllan, mycket fint.
Nu måste jag bara skaffa en extra hatthylla, jag vill inte såga i den nuvarande, hela bilen är i mint condition och det skulle vara synd att förstöra det. Den står en kilometer härifrån och jag kommer inte att använda den på någon dag, kan ni berätta åt mig hur hatthyllan är fastsatt så länge?
Tack på förhand!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.