|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada! Tänkte höra om någon vet hur jag höjer min bil en eller två centimeter i bak. Satte nämligen på H&R-fjädrar i helgen. Blev klockrent fram men lite för lågt baktill, lite hängrumpa... Det jag tänker på då är ifall det finns någon sorts distanser man kan sätta under fjädrarna? Finns ju självklart biltema-varianten med gummimellanlägg i fjädrarna men det känns väl sådär. Så om nån vet nåt sätt?? | |
|
Fungerar det inte med originalfjädrarna bak då ? |
|
| Det blir på tok för högt, dessvärre. Kilformen blir klart påtaglig, minst sagt! | |
| låter som att du ska leta efter en annan sänkningssats. åtminstånde till bakaxeln... | |
|
Bagge: Till att börja med så har du köpt rätt fjädrar! Ska man ha något annat iaf till en M Coupé så är det färdiga fjäderben som gäller typ AC. Det skall finnas olika tjocklek på själva gummit över & under fjädern. Länk Z MMM Coupe |
|
| Har haft samma fjädrar på själv på min förra 2.8. Känner igen stuket att den lutar aningen bakåt. Jag har för mig jag hade 4cm sänkning runtom. Jag löste detta genom att montera på 2st M-chassi fjädrar bak. Bilen fick ett jäkla snyggt stuk efter det. 1.900:- inklusive3 montering på BMW vill jag minnas. | |
|
Själv har jag omvänt problem, Monterade Weitec 50/20 sänkning på min 2,8 med m-chassi och den blev perfekt låg fram men något högre bak än den var med m-fjädrarna, ska montera tillbaka dessa så borde stuket bli helrätt. Hårdheten på fjädrarna är ganska lika, upplever inte bilen som för hård. Mvh Henrik |
|
| Hmm, ska nog höra med BMW om dom har såna där tjockare gummin tilll fjädertallriken. Det var nämligen nåt sånt jag hade tänkt mig. | |
| Hur gick det med gummihöljen till bakjädrarna? Vilka dimensioner fanns de att få i ? | |
| Kunde bara få 10 mm tjocka till mina fjädrar som jag förstod d. Så d las på is, tänkte dock kolla upp d igen så småningom. Tror nämligen att d ska finnas 15 mm också... | |
| Har kollat upp det där nu och det finns gummiunderlägg som är 5, 7,5 respektive 10 mm så du har de grövsta underläggen. Sen kanske man kan lägga två st ovanpå varandra ? Skulle det fungera om man kapade av gummiplutten på den som ligger underst kanske ? | |
|
Har också tänkt på det men det verkar lite riskabelt men är inte säker på att dom sitter ordentligt då.. Själv är jag nu på jakt efter m-chassi fjädrar bak. Så om någon har ett par såna till salu så kontakta gärna mig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.