AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
731

Avgassystem e30 325.

Hejsan,
röret innan slutburken(?) är dåligt, det är håligt och allmänt kasst, fast det är bara dåligt till en skarv typ, innan den skarven är det en till burk, fast den är fin. Det jag vill veta är vad delarna i avgassystemet heter, lättast för mig vore om ni börjar bakifrån. (kan misstolkas :-/)

Anledning till att jag vill veta det, är att jag måste byta de sista delarna innan besiktningen.

Ursäkta luddigheten i denna post.
Niclas.S
Ok bakifrån räknat så är det slutburken som sitter ihop med rör ända fram till Katalysatorn. Katalysatorn är nog den burk du menar är fin.
Är avgassystemet ett standard system ska det finnas två burkar, första är katalysatorn och den andra är ändburken.
Och från skarven, som du skriver om, ska bytas. Om du köper standard system får du från katalysatorn och ända bak. Allt i samma stycke.
Hoppas du fattar vad jag ylar om :)

OO=00=OO
Tack för svaret :-)
Det är nummer 1 du menar eller? Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Ja, det är nummer 1 jag menar, bra bild :-)
ingen som har nån till salu?
svintoleffe
Skulle aldrig falla mig in, o köpa ett standard system

Då det är mer än dubbelt så dyrt än o bygga själv.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Tyvärr har jag inte tillräcklig kunskap för att kunna bygga ett eget avgassystem.
To
115
TobbenA
330XiT -03 M-tech II
316i T -99 Abs-fel
Någon som vet ingående vilka delar som behövs för att bygga eget till en 325 touring, vilka böjar, rör och ljuddämpare man behöver om man köper exempelvis från mekonomen i 2,5" eller 3".

Mvh Tobias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.