AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
474

Nya kylarlocket-för låg kylvattentemp?

För ett par år sedan gick BMW ut med brev där man rekommenderade alla att byta kylarlock gratis eftersom det hade varit några olyckstillbud orsakade av fabrikationsfel på orginallocken. DU SOM BYTTE DÅ:
Fick du problem med att kylvattentempen inte ville upp till tidigare normalnivå dvs 90 C och rakt upp på mätaren?
Jag fick problem på min 525i-89 när jag bytte för en tid sedan och allt som tempgivare, termostat, viskokoppling på fläkten är helt ok. På BMW-verkstaden hävdar de att de inte hört talas om problem vid tidigare byten så de tycker jag ska köra vidare med för låg temp!!!

Alltså: Ni som haft samma problem, tryck ned några rader.

Med tack på förhand
(Läs gärna mitt tidigare inlägg idag med rubrik "för låg kylvattentemp i 525i-89" för att få hela bakgrunden)

Stefan

Stefan
Jag har samma problem. Hur hårt jag än pressar bilen så går det inte att få
tempmätaren lodrät. Gäller det här med kylarlocksbyte även min bil, 318 iS E30 M42?
Vet inte om den har orginallock. Hur kan jag se om den har det nya locket?
Jag har bytt termostat och sprayat kontaktspray på tempgivaren, men felet finns kvar.

När det är kallt ute och jag har full kupévärme och kupéfläkten på max står tempgivaren
i bästa fall på klockan 10.

HC-värdena är också lite höga. Jag misstänker att insprutningssystemet hela tiden
ger den lite för mycket soppa pga den går lite för kallt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.