|
|
|
|---|---|
|
Har kännt att min bil luktar bensin ibland när jag står stilla vid tomgång? Kan det vara nån slang som läcker eller? // Mathias | |
|
Hej! Ja det kan det... Behöver inte vara någon stor läcka,räcker med lite fukt kring någon anslutning. Det är "bara" att följa bensinens väg från tanken o kontrollera ev. läckage.. I och med att du känner lukten inne i bilen vid tomgång(förmodar att du känner det inne i kupen),så bör väl läckan vara i motorrummet i närhet till friskluft intaget. Mvh Janne. |
|
|
Var försiktig om den läcker bensin. Har pratat med en som fick kabelbrand på sin 750i, det brann i alla fall i motorrummet. Det blir inte roligt att fixa sådant. Kolla upp var det läcker och fixa det. //Schnitzer |
|
|
Kolla returslangarna, man ser dom nedanför expansionskärlet. Jag hade ett litet läckage på en av dom men det var bara att dra åt slangklämman. Bättre med en fisk i skogen än en katakomb i byxan!? |
|
|
Lämnade in bilen till Bmw förra veckan, dom kunde inte hitta ngt läckage. Häromdan så öppnade jag & polarn huven och såg direkt vilka slangar dwet rörde sig om. Dom var väl synliga och blöta av all bensin. Är det bilmekar som arbetar på Bmw eller? // Mathias |
|
|
Vilka slangar var det? Jeppe |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Mathias: Det är datastyrda reservdelsbytare, kan inte laga nått, bara göra det datorn säger åt dom :-) MVH Hasso |
|
Det är slangarna som liger bakom topplockskåpan när luftintaget till fläkten, man ser dom ganska tydligt. Fenomenet är att dessa brukar oftast bara läcka när motorn är kall. Man får byta slagar/slangklämmor och enl. JWR är det ett ganska vanligt fel. // Mathias |
|
keso |
det kan komma fron luft intaget i fram har råkat ut för det själv på 740 96,a Keso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.