|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en alpina b10 e39 -99 undrar hur det är med reservdelar. T.e.x stötdämpare styrleder och alla tillbehör, finns dom att köpa på den vanliga bmw handlarn, som vanliga bmw reservdelar. eller är det svårare att få tag på?? Och servicarna är dom dyrare än typ bmw 540 e39 och hur är dom för övrigt. Är dom slitstarka eller går dom sönder mycket? Mvh Daniel No Turbo shit - Just real power | |
|
Hej Det är ytterst slitstarka bilar. Jag hade den inne för en insp 2 förra året och det kostade ca 7500kr. Jag bytte även styrlederna (pinnar) på bägge sidorna för 1400kr. Jag har även byt bromsklotsar bak det kostade 1450kr. Det är mkt BMW 540 standarddelar så det är humana priser. Bara att köpa tycker jag. Det är en väldigt rolig bil. |
|
|
hur är den i övrigt då? bra drag i den måste det vara..:) utrustning i övrigty är den detsamma som 540 typ. navi och sånt sport stolar eller? No Turbo shit - Just real power |
|
|
Det mesta i utrustningsväg är samma som i 540 och så också variationen mellan olika bilar. Vanligast i Alpinan är dock sportstolar men det finns även vissa som valt komfort. Oftast elstyrda med minne. Navi är även det vanligt. Finns givetvis en del snikbilar med tygsklädsel, manuella stolar och basic i övrigt men dom flesta är mycket välutrustade. Dom som hade råd att köpa dessa bilar nya hade också ofta råd att kryssa i det mesta på tillbehörslistan. Om du läser här Länk så ser du en del vad som skiljer Alpinan från en 540 och det är förmodligen vissa av dessa delar som också kan kosta en del om de går sönder. Verkar vara en slitstark bil och det är sällan man hör någon med problem. Drömmer själv om en B10...;-) ___ //Ulf |
|
cane |
Gurkan, har du tittat ut någon särskild bil? Jag har tittat runt en del, o för tillfället finns det ingen på marknaden jag vill ha i min prisklass, letar Touring. Har kollat upp en hel del ex, vissa med tveksamheter, så let me know vilken du kikar på. |
|
cane: var de bilar du hade i åtanke inget att ha? ___ //Ulf |
|
cane |
Programmer: jo, kanske den "spräckliga", men jag hann inte ner och hämta den - den blev såld till en bilhandlare, nu ligger den ute för 3400eur mer... 2 av sedanerna gick bort då de verkar återimporterade till tyskland (krockskador lagade i polen?), en tredje var en skum handlare som inte hade bilen till hands.. i princip ville han att jag skulle köpa den osedd, aldrig i livet. |
cane |
jo, så vare touringen som står hos en bmw handlare, den hade enligt handlaren haft rejäla rostangrepp både fram och bak som de åtgärdat, men de hade inte bytt plåt - endast slip o lack. Underligt av en aukt handlare tycker jag, men e39 anses nog som old news. |
|
Vilken är den som är rostlagad. Tycker ingen av de på bmw.de kan stämma. ___ //Ulf |
|
cane |
den 98 touringen som finns i altötting... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.