|
|
|
|---|---|
|
`Jag åker ner nästa lördag till Tyskland, och jag undrar hur mkt kostar bensinen med autobahn. Finns det några hemsidor som man kan se hur mkt bensinen kostar? Tacksam för svar. | |
|
Jag var i Tyskland för två veckor sedan. Då kostade bensinen allt från 10.50-11.30 kr/liter. Alltså inte så jättebilligt! //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
I dagens Sydsvenskan så redovisades bensinpriserna i flertalet eurpeiska länder och i Tyskland så var priset 10,79kr/l. I Sverige var det 10,99kr/l. Sen kan det ju variera lite från plats till plats. ___ //Ulf |
|
|
123,9 cent/liter, kostar superplus på både Agip och Total i Unterhacing. Desan går det neråt mot super, benzin och diesel. ;) För några dagar sedan kostade superplus 129,9 cent/liter. Det är inte gratis här heller, men det finns 100-oktanig iaf... /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
|
Till alla som inte begriper en bayrares slödder: desan = sedan. /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
| Mitt intryck är att bensinpriset oftast är högre på mackarna längs Autobahn, jämfört med stationer i anslutning till mindre vägar eller samhällen. | |
| Tack, då vet man ungefär vad det kostar. | |
|
Nockenwelle: Ja precis, det är dyrare vid Autobahn. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Vıll bara meddela att jag ar ı Turkıet nu, och dar kostar bensınen 14,50 kr/lıtern!!!!! Ha en skon semester... |
|
|
Någon som har koll på var dieseln är billigast i Europa? MVH / Jacob |
|
|
Den här länken är rätt användbar, uppdateras oftast varje vecka. Länk Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.