|
|
|
|---|---|
STi |
Har funderingar på att köpa ett fjäderbensstag till min 325im men frågan är ju hur stor skillnad det gör, om det är värt pengarna? Sen är ju frågan den vilken typ man ska ha? Någon som har erfarenheter? Sen har jag även funderingar på slitsade å borrade skivor med racing belägg. Någon som har erfarenheter om detta? Vad det kan kosta å byta och om det gör någon större skillnad mer än att det är snyggare med borrade skivor. Nöter dessa mer på beläggen än vanliga? //Jimmie |
|
På min 318is gjorde den en väldigt stor skillnad i känsla iallafall, har tyvärr inga bantider eller stripptider att ge... Jag har borrade/slitsade skivor fram med Mintex 1144 rallybelägg runtom. Orginalbeläggen blev lite ledsna efter bankörning men jag har tyvärr inte kört utan slitsar. Logiken säger dock att det bör slitas lite mer även om det för min del inte var något extremfall direkt. Kör på säger jag, ser ju som sagt snyggare ut iallafall ;) MVH Johan - www.compello.se |
|
STi |
Någon mer här som har erfarenheter? prisuppgifter å liknande? |
|
Jag tycker oxå att känslan blir något mer tajt i framvagnen med fjäderbensstag...Jag tror det är Sparco som har en bra modell som många rekommenderar... Vad gäller bromsar så är skillnaden rätt liten med eller utan slits/borrat,har jag upplevt...möjligen kan slitsade skivor klara mer när det gäller värmeavledning vid hård bankörning... Om du ändå ska köpa, så skaffa skivor som är endast slitsade,dom borrade har tydligen en förmåga att spricka lättare... |
|
STi |
Jag behöver inte byta än. Men har planer på att byta till slitsade å borrade för att det ser fetare ut. Men innan jag gör nått sånt så vill jag gärna höra lite erfarenheter är det värt pengarna bara för att det ser fetare ut ? Någon som har någon länk där man kan beställa fjäderbensstag? |
|
Jag köpte mitt sparcostag på www.realcar.se iallafall. Du klarar dig gott och väl utan slitsar. Lägg pengarna på riktig bromsvätska och belägg istället :) MVH Johan - www.compello.se |
|
STi |
Vad fick du ge för det då? hur lång leveranstid var det? |
|
Dom har prislista där annars... Minns inte vad jag gav för det. För mycket iallafall :D MVH Johan - www.compello.se |
|
STi |
Så ska man ha ett fjäderbensstag ska man ha Sparco eller vad? Vart köper ni era racing belägg å vad ger ni för dom? |
STi |
Är det inte någon mer som har någon erfarenhet? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.