|
|
|
|---|---|
|
Jag pratade med en gammal bekant idag och han berättade för mig att han har köpt en 525i touring. Självklart gratulerade jag honom. I övrigt så har han även en Volvo V70 dock inte kombi, BMW'n skaffade han för att han har familj nu och behövde en kombi. Hur som helst, BMW'n som han köpte är inte 525i utan en 520i men i reg-beviset står det 525i även back på bilen är det en 525i-emblem. Den är även försäkrad som 525. Bilen har haft fem ägare i Sverige sedan den blev importerad, alltså för 5 år sedan och under alla år har det besiktigats och gått som en 525:a. Sjukt. En dag satt han och gick i genom alla papperna och hittade den tyska regbeviset och där stog det att det var en 520i, han åker till BMW och får det även bekräftad att bilen är en 520 touring och inte 525. Han kontaktar förra ägaren, men han påstår sig inte veta något, han säger bara att han köpte bilen från bilfirman som en 525 och sålde den vidare som en 525. Killen har även kontaktat polisen och gjort en polisanmälan för bedrägeri. Det jag undrar är, hur i hel*ete kunde bilprovning vid registeringen missa det här? S K A N D A L, och dåligt av den personen som importerade bilen som inte informerade bilprovningen för deras misstag. Som sagt, skandal av sbp. Fortsättning lär följa... ------ Länk Länk | |
| Det behöver inte vara SBP väl? Kan lika gärna vara VV? | |
|
Påminner lite om denna bilen - Länk - det är väl inte samma? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik W// Det är inte den, dock samma problem verkar det som. Den killen som jag pratar om bor i Karlstad och köpte bilen i Mariestad. ------ Länk Länk |
|
|
nja, de e väll tpp till SBP att kontrolera att det sitter "rätt" motor i den vid regbesiktningen. men efter reggningen så är det ju lite jobbigare att kolla om motorn är bytt, dom brukar ju inte kolla motor nr. vid en vanlig besiktning. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Jo.. jag vet... det har inte med saken att göra, men känner mig av flera olika anledningar lite gnällig just nu. ;-) V70, fast inte kombi??? Då heter det väl S70..? *L* |
|
|
Hydrolift// Kanske s70 då, har ingen koll på Volvos modeller direkt:) ------ Länk Länk |
|
| Undrar hur många maskerade 520 det finns i landet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.