|
|
|
|---|---|
|
Hej, Goda vänner tyckte min 750 -89 (E32) såg litet "hängig" ur där bak. Jag har nu justerat nivåregleringen (ganska enkelt, faktiskt), men frågan är om den nya nivån är bra? Mellanrummet mellan bakdäckets överkant och den bakre skärmkanten (sett i horisotalplanet) är nu ungefär detsamma (ca 3-5 cm) som mellan framdäckets överkant och den främre skärmkanten (original). OK? Jag har fyllt på Pentosin för att kompensera för nivåhöjningen. Dock har jag ett problem med att bilen vid motoravstängning efter en stund (upp till en timme) sjunker för att lyfta igen efter motorstart. Läckage i reglerventilen? Ingen Pentosin läcker, vad jag kan se, ut någonstans. Lars | |
|
Bilens skärmar är ju konstruerade så att den ser lägre ut bak om man bara tittar på avståndet mellan skärmkant och däck, men den är ändå plan mot marken. Nu ser väl din bil ut lite som en kil? Borde se lite lustigt ut.. Din andra fråga kanske någon annan är bättre att svara på, men jag tror iaf inte att det är något fel för att den sjunker efter att du stängt av motorn. Tror det ska göra så.. dom sjunker nog alltid en aning efter avstängning - det blir nog bara mer påtaglig skillnad i ditt fall för att den är för hög när den är igång. Jag skulle rekommendera att justera ner den som den var. Förutom att det ser konstigt ut kan jag tänka mig att bilens vägegenskaper förändras till det sämre. |
|
|
Tack för dina synpunkter Johan_S! Jag får testa och eventuellt sänka något igen, om det ser alltför konstigt ut. Lars |
|
|
Det låter som om du fått den för hög i baken, prova att justera igen. Jag fick göra två försök på min, innan den blev bra. Ställ bilen på plan mark efter du har justerat och kört en sväng, för att avgöra om det blev bra. Som jag berättade för dig ska inte bilen sjunka vid avstängd motor, det tyder på läckage. Det verkar vara internt läckage på din, eftersom det inte rinner ut något på marken. Det går förstås att leva med, så länge det inte blir värre. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.