|
|
|
|---|---|
| Har en BMW 520i med vanliga kassettbandspelaren, kan jag byta till CD ev. CD växlare? Vad kostar det? Måste väl trixa en hel del i och med att den är inbyggd i panelen? Eller? Tips? är okunnig men intresserad som få :) | |
|
Byte till original enkel-cd går lätt, men cd:n kostar en bit över 5000pix... Har du inte dragit kablage till cd-växlare så är det en (från vad jag läst iaf) bökig operation. /Micke |
|
|
Robban har du enkel bandare som heter revers rds så går det inte att montera CD finns inga kablage som är färdigdragna Kostnad ca 10tusen på BMW. Jag la in en Cd växlare som går på radiosignalen det går utmärkt och billigare, |
|
Grusse |
"James" använde du alltså inte en BMW orginal cd-växlare utan en universal som går på radiosignalen? Har jag fattat det rätt? Blir du utan radio eller fungerar den ändå? |
|
Det finns cd-växlare som istället för en "vanlig" utsignal skickar en radiosignal till stereon, vilken man sen tar in på någon frekvens. På övriga frekvenser tar man emot radio som vanligt. Nackdelen är att ljudet troligtvis blir sämre jämfört med en "vanlig" installation (som radio med bra mottagning), samt att man inte kan styra växlaren med rattknappar osv. /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.