|
|
|
|---|---|
| Har en E34 540, behöver ny ruta fram. Har bara trafik på den så delkaskon har jag ej som annars täcker glas. Så, byte av denna ruta med montering vad hamnar man på i pris??? Har sökt men hittar föga | |
|
hittade en... vet inte pris bara att rutan rullat runt 21000 mil... Länk Mvh Tomas |
|
|
Jag kollade runt innan också. Tror shmiedelmann eller vad de heter hade billigast inkl frakt. Montering kanske en mindre seriös verkstad kan göra. I halmstad kollade jag med liten verkstad beg ruta+montering skulle sluta på 1900kr men jag tackade nej eftersom jag inte ville ha en beg ruta. Sålde den billigare istället. |
|
| Hur du än gör, låt proffs sköta montering annars är det stor risk att rutan spricker efter monteringen...! | |
|
Ny vindruta med regnsensor, 520i-01, kostade 5300 kr. Stens Glas, Odinspl. (GbG), bra intryck, rekommenderas. BMW Group Gbg begärde 8000 kr. |
|
|
Nu menade jag inte att inte proffs skulle göra det. Mindre seriös = inte största glasfirman, kvitto? |
|
| Det är svindyrt. Skaffa försäkring som täcker, sen kan du åka till en bilglasmästare. | |
|
HPSN jag byte min framruta för 3000:- inget kvitto. malmö. var bor du ? jag kan hjälpa dig om du bor i närheten. förresten.....ny ruta var det ,färgat......lululul MVH fami |
|
|
Nya vindrutor till E34 för 1295:- Länk Länk Mvh |
|
|
om man försäkrar upp bilen från trafik till halv så begär försäkringsbolagen att att få kika på bilen å ser dom då att rutan är kass så kan du inte ta det på försäkring iaf.. Kompressor är livet!! |
|
| Har aldrig varit med om att behöva visa upp bilen. Byt bolag i så fall. | |
|
Vodnik, har du verkligen betalat hela 5300kr för en ny ruta eller har försäkringen täckt det? Hur mkt ska man stå för själv då? Min har oxå blivit sliten och nu även spruckit i kanten... BMW 4EVER Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.