AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.115

Alla E34 ägare kolla här blå instrument belysning

kennie_535
hej jag har som så många andra, velat ha blå belysning istället för den röda så.
jag plockade ner instrumenthuset i delar och tog bort mätartavlorna.
sedan slipade jag bort all röd färg från mätartavlorna och alla andra instrument filter.
sedan köpte jag från USA 5mm dioder på hela 11000mcd elfas starkaste är på 3000mcd och gjorde om dioderna så att dom spred ljuset mer.
sedan lödde jag fast dem på kontakter och dyligt
fick göra om efter som att dioderna måste ha plus på plus men när allt satt på sin plats serde ut så här
tänk på att kameran är dålig ser bättre ut

kolla länkarna

Länk
Länk
Länk
Gemini__
Bra jobbat, ser mycket bra ut.

Mvh:
Thomas
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Lite VW varning,men annars snyggt jobbat.

mvh
kennie_535
detta är nästan 100% BMW
det är bmw bil och gjort av en bmw älskare
enda är bara att det inte är fabriksgjort
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Om det är snyggt eller inte lägger jag ingen värdering i men det är inget jag skulle gjort, har kört en del VW bilar i mörker med blått ljus och håller på att bli tokig. Tacka vet jag BMW´s egna färg.

kennie_535:
Förstår inte riktigt ditt resonemang, Skulle detta också vara "nästan 100% BMW"? Länk

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Nej, det ser ju ut som en VW Passat. Men det ser ut att vara proffsig gjort i alla fall.

PS Vad har hänt med din fjädring bak?

Min M5 E34 Länk
kennie_535
de ja menar är att de är seriöst byggt och inte för att härma VW men blått är den finaste färgen jag vet så blått överallt det var ett svårt ingräpp och jag har plockat ner instrumentet flera gånger och tänkt många minutrar innan jag fick det att bli så här bra och det var billigt och inte allt för svårt

M femman de är inge fel på fjädringen bak gillar bara inte att bilen lutar framåt med vanlig 60/40 så jag sänkte mer genom KW jfädrar fram och några hårda fjädrar bak som är kapade 1 1/2 varv allt funkar fint ligger slickad mot vägen
Den var verkligen låg!

Min M5 E34 Länk
kennie_535
japp tycker det är perfekt den är bra fram och eftersom att bak då måste hänga me blev de lågt där med
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.