AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.003

Gubbe smällde upp dörren i nylackad bil

Sida 2 av 2
Mazda 626 från tidigt 90-tal är nog inte en dum idé...
marw
Hej

Var nere på Chipsaway i Malmö där jag även fick mina skador lagade innan dörrincidenten. Grabbarna slipade och polerade upp repan till mig. Tog en annan liten grej jag hade också, tog inte en spänn för detta. Problemet löst, men ska man ringa till gubben och säga att nu fick jag detta ordnat gratis, men nästa gång kanske det kommer kosta dig en slant.

Mvh,

Martin

Alltid lika tragiskt att få bilen förstörd av folk som anser sig har rätten att bestämma över vad som är viktigt och oviktigt här i livet. Även om gubben fullständigt skiter i sin bil så ska han respektera andras ägodelar.

Är det någon mer än jag som tänkt på idiotin att ha bilarnas exteriör gjord i en tunn plåtyta täckt av höglanspolerad lackering? Kombinationen torde vara det mest ömtåliga som finns för åverkan. Bilar befinner sig dessutom i en miljö där det i princip är omöjligt att den inte kommer utsättas för slag och stötar. Varför inte göra bilar i färgad plast eller annat som tål våld?
marw
Jag tror det har mycket med ekonomiska biten att göra. Vi har redan bilar i plåt. Vi smälter dessa och gör nya. Stål är mycket starkt material hållfasthetsmässigt, bra att skruva i m.m. Det finns ju kolfiber bilar, men dessa kostar multum.
Låt gubben vara och köp dig en japsare. Det är svårt att lära gamla hundar sitta. Dessutom så är det hela lite löjligt då det gick bra till slut. Nästa gång kanske det blir en blåhårig tant som sätter sitt bomärke i din bimmer. ;)
marw
Då kommer jag sätta fyr på tantens blåa hår. :)
marw
Sen tycker jag inte det hela är lite löjligt. Hade jag nu inte haft turen att vara kund sen inna på företaget här i Malmö hade detta kostat mig lätt några hundra. Resultat är inte helt 100%, men nästintill. Man måste lacka om det ska bli helt perfekt. Störigt, men jag släpper det.
O.K inte löjligt, men överspelat. Skicka gubben en räkning så kanske han betalar. Vem vet...
Paap Reeder
... hände det på en parkeringsplats - som är skyltad som P - är det knepigare?
Jag stod still och blev påbackad på en skyltad P.
FB menade 50% / 50%.
Som tur var hade jag ca 4000:- i självrisk och hon!! hade 1000:-.
Jag betalade 500:- och fick 2000:-. Således + 1500:- i min kassa.

MVH /// Paap R
Conan99
Har hört att blått tanthår brinner ohämmat bra!!

Conan99
Visa användare
45
Overtuned
Sålt BMW:n till förmån för en turbocontainer.
Jag fattar inte hur man tänker då man slänger upp en bildörr i en annans dörr. Står jag bredvid en annan bil gör man ju allt för att dörren inte ens ska snudda vid den.

Parkerade här i stan häromdagen och det första jag ser på bilen när jag kommer ut till den är en buckla + lackskada. Men tror ni att den som gjorde det vågade stå kvar och erkänna och kanske be om ursäkt för det? Knappast... såg inte röken av bilen jag parkerade bredvid.

Är det ens någon mening att polisanmäla? jag vet ju iofs vilken bilmodell det är (skadad som man är så lägger man ju märke till sånt) men jag har inget reg.nr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.