AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
774

köpt 520 -89:a med rasad vattenpump

Le
636
LeeRoy
328 -99:a
Tja

har precis köpt en 520 -89:a med rasad vattenpump... vart å beställt en ny pump....

är det nått jag skall tänka på speciellt när jag byter pumpen?

sen undrar jag om man måste byta kamrem samtidigt å spännare? spännaren sitter fast i en av bulten till pumpen tror jag?

bilen går normalt när den är kall så ja tror att toppen har klarat sig.. hoppas iaf..

tacksam för all hjälp å svar jag kan få..

Min pärla :-)

Länk
bustorp
Aldrig fel att byta rem o spännare när du ändå är där o skruvar om du inte vet när det bytts senast.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Le
636
LeeRoy
sant sant sant :-)

men om de nu skulle vara så att motorn e kass pga kokningen å de... så känns det dumt å slänga ut pengar på kamrem å spännare e ju ända 750bagis....

Länk
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Jo, men är motorn skadad av kokningen och du ska ha i en annan motor är det ju bara att plocka av remmen och spännaren och sätta dem på den andra, eller hur ;)
Le
636
LeeRoy
;-) okay då... men ska ja byta motor så e de ju en minst 2,5liters snurra som ska i... :-) e de samma kamrem??

Länk
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Jo, är ju samma motor (m20) fast annan borrning eller slag...(inte så insatt så jag vet vilket). Ska vara en 127-kuggsrem om jag inte minns fel, samma på bägge. Om du inte tänkt hiva i en m50 då är det ju en annan sak...

En liten varning bara, finns en hel del krimskrams runt omkring som inte är samma eller som passar "nästan"...Har märkt det på mina bilar, mycket småskit som skulle vart bra att ha som inte är samma på 520 och 525, sånt man inte kan förstå varför det skiljer....Bara så du vet :)
Le
636
LeeRoy
får pumpen på tisda så under veckan vet ja hur motorn e..

hade tänkt m20b25 isåfall inte m50 skulle bli alldeles för krångligt bytte motoe i min vinterbil för ett tag sen från förgasare till insprut å ja säger aldrig mer... fick byta allt...

elsystemet på m20b25 å m20b20 är väl samma?? eller??

Min pärla :-)(på övertid :-( )

Länk
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Jo, det ska de vara vad jag vet...men som sagt, en hel del småprylar skiljer sej åt på ett eller annat vis, kan vara bra att tänka på om man tänkt att ta reservdelar mm...Får hoppas det löser sej i alla fall, blir ju billigast att byta bara pumpen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.