|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Tomgången har dom sista dagarna legat högt. (12-1300 varv) Ibland ramlar den ner mot 700 v för att genast öka upp igen. Det spelar ingen roll om den är varm eller kall och det knackar inte. Går att leva med, men är väldigt irriterande. Vad kan det bero på ? M.v.h. Kentx | |
|
Tja! Kolla om slangarna är hela! Finns väl nån luft slang som går in i motorn som jag inte kommer på nu va den heter haha! :) Om den är sprucken så kan tomgången vara väldigt ojämn mvh trötta pantzare // Pantzare |
|
|
Någonstans finns det väl en tomgångsregulator, den kanske kärvar, det gör den i alla fall på min ådi.... Mvh P |
|
|
När jag körde igår så var tomgången normal igen ??? Kentx |
|
|
Det var inte så att det var när AC'n gick in som den ryktes ner för att sedan automatiskt justeras upp igen? /Magnus |
|
|
Här har inte funnits anledning att starta AC:n ännu. M.v.h. Kentx |
|
|
Hehe okej =) |
|
|
Ser att det var ett tag sedan denna tråd var aktiv men tänkte det kan vara bra med mer information. AC:n kan begäras fast det är minus grader ute eftersom värmarpaketet kan ha hög heat-pick up från motorn. AC:n torkar även ut luften och förbättrar defroster prestanda. |
|
| BMW4-ever -> Vad jag vet så har Z3 modellen helt manuellet inkopplingsbar AC så det verkar inte troligt. Sen har du rätt i sak att AC:n torkar ut luften, suveränt på vintern! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.