AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
814

Skärmbräddare till denna kjolpaket?

Ba
20
BadDevil
325iA -92
Hej!!

Eftersom jag är en nybörjare när det gäller "styling" så måste jag fråga er innan jag gör ngt dumt. Saken är den att jag har köpt en BMW 325 iA -92. Den har lite rost på skärmarna runt om, jag tänkte först fixa till dom o köpa till denna kjolpaket Länk . Men nu så tänkte jag att jag kan lika gärna köpa skärmbräddare oxå när jag ändå ska fixa skärmarna. Mina frågor lyder så här.

1.) Kommer dom sakerna (kjolpaket & bräddare) att passa ihop, eller måste moddifiera dom på ngt sett?

2.) Måste jag lacka skärmarna innan jag sätter på bräddarna, eller räcker det med spackel o grundfärg?

3.) Vart köper man skärmbräddare ifrån?

Ni får ursäkta om mina frågor värkar löjliga för er, men jag har inte den blekaste aning om sådant här..

Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Tjenare,
1) Eftersom det inte ingår några skärmbreddare i det där paketet så måste du handla sådana separat, och då blir det troligtvis till att modifiera.

2) Rosten i skärmkanterna bör du fixa först av allt tycker jag. Att bara spackla och måla rosten är inte lönt, då den snart syns igen. Gör arbetet grundligt en gång så är det gjort! :)

3) Bland annat Rieger har skärmbreddare i plast, men oftast då man breddar så svetsar man breddarna i plåt.

Detta är vad jag tycker.. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.