|
|
|
|---|---|
uffe2 |
Jag funderar på att byta till en 5-växlad låda i min 2800CS. Getrag 265 borde vara rätt modell? Är det någon som har gjort det, och vet vilka övriga modifieringar som behövs, slavcylinder, koppling, kardan, spakställ mm. mm Alla tips mottages |
|
Har en artikel på engelska om ämnet, om du vill kan jag maila denna. |
|
uffe2 |
det vore "guld" om jag kunde få den. Du har inte funderat på att bygga om din egen CS? |
|
Hej Uffe! Du köpte grillhalvorna av mig, jag har bytt från 4 vxl till 5vxl med ettan snett ner till vänster i min CS. Att tänka på är att det sitter drev för hastigetsmätaren i vxllådan innan du monterar den, annars blir det bökigt att montera detta i efterhand (har nämligen gjort det...). Du behöver en kortare kardan, går att korta själv men bör då balanseras och kollas så att den är rak annars kan man lätt få vibrationen. Annars passar den rakt av. Du behöver öven fästet till växellådan som skjuts i skenorna bredvid kardantunneln. Bilen blir mycket roligare att köra med denna vxllåda, kolla även skicket på lådan då lagret vid utgående axel har en tendens på dessa lådor att ge upp efter en tid. /Johan |
|
uffe2 |
Hej Johan! Grillhalvorna blev bra. bilen blev klart snyggare med rätt grill. När du byggde om din CS till 5 vxl, måste du inte då bygga om ditt befintliga spakställ, eller använde du det från den nya lådan? Uffe |
|
Jo, jag har samlat på mig allt bröte men jag har en Getrag 260. Tror att det ska funka med denna också. Vet ej om det blir någon skillnad i bytet för dig då du har ZF org. Du har mail till kvällen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.