|
|
|
|---|---|
|
Hej. jag har köpte en e30 utan motor i fredags, sen lyfte ja ner min motor som jag hade låg hemma. De är en m20b20, nu till saken, motorn funkade perfekt när jag tog den från min andra e30, nu går den orent på låga varv för de mästa, när man gasar fullt så varvar den upp väldigt segt. Ibland går de inte ens att varva upp. När man gasar fullt från tomgång så poffar de i insuget. Men på höga varv går den bra. Ibland så varvar den upp hur fint som helst utan problem, nästa sekund är de lika illa igen. Bilen svartryker lite på låga varv, men inte på höga varv. De surrar lite om bränslepumpen, tillräckligt för att man ska höra de när man sitter i bilen med ruorna öppna och bilen igång. Jag har testat att koppla bort kontakten till lmm, då rusar motorn, har även provat med en annan lmm, utan resultat. Jag har provat koppla dän kontakterna till tempgivarna som sitter på termostathuset utan resultat, jag har oxå provar att kolla bort kontakten till kallstartsgivaren, tyckte den gick lite bättre först, men sen efter lite provkörning så gick den lika illa igen. Den drar lite tjuvluft vid insugsbälgen, men de gjorde den innan jag plocka ur motorn oxå, de är inte mycket. Jag har ganska lite bränsle i tanken, men jag har kört så pass länge med de så den borde ha dött för länge sen om de vore de som va felet. Som sagt motorn gick perfekt innan, vad är fel? Jag har besikting på måndag så de är lite brådis! Tacksam för snabba svar. Mvh Emil Länk | |
|
En sak till, tomgången vandrar som om jag hade värsting kammar i. OBS de är en sugmotor. Postar de här eftersom jag tycker att de verkar finnas mäst kunniga på området här på trimnings delen. Mvh Emil Länk |
|
| kolla kontakten/kontakterna under insuget, gör rent och spreja alla kontakter inklusive de till bränslepump och huvudreläerna. | |
|
Varvtalet skall ju inte sticka iväg för du kopplar ur LMM:en??? Kolla tempgivarn till styrboxen, ta loss o gör rent tomgångmotorn... _______ /Chrille |
|
|
powerpak: Okej =), ska kolla de på söndag så fort ja vaknat hehe, tar studenten på lördag. Finns risk för att man är lite sliten då hehe. deejaywasp: Jag har provat 2 tomgångsmotorer utan resultat, men ja ska prova göra rent dom :) Tack för snabba svar =). Nån som har någe mer tips? Mvh Emil Länk |
|
| Kolla även fördelarn, men kontakten under insuget verkar vetigast, ta loss denna å se om tomgången stabilserar sig då, för mig var de så att denna givare hadde blivit full av bensin, bara att ta loss locket på den å göra rent, hadde samma symptom. | |
|
Jag säger som vanligt jag,lambdan brukar kunna ge ifrån sig alla möjliga och omöjliga beteenden,kan va värt att kolla upp? Ryck bara sladdarna till den. |
|
|
Perfekt, fick en tid idag istället 14.40 här i stan.. ska ner i garaget nu o kolla allt.. ös på med svar :) Mvh Emil |
|
|
Nu har jag fått bilen att gå bra, drog ur kontakten till spjällägesgivaren efter de går den bra, bara orolig tomgång men de har de alltid varit. Kommer jag att få konstiga avgasvärden nu? Mvh Emil |
|
|
Ja kom igenom besiktingen med 1 anmärkning på läcka i avgassystemet, dom kunde inte mäta avgasväden förns ja fixat de. Har ett nytt avgassystem ligger hemma så de är ju bra =). Till saken hör att halvljuset va pissdåligt, de berätta han för mig, men satte INTE upp de på "bra att veta" så de var ju oxå bra, Sen va ett bromsrör lite dåligt och ett dimljus peka lite högt men de va ingen fara så han satte inte upp de heller :D Jag är nöjd :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.