AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.137

En klassiker - prisbild: 540iA-98

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
540iA-98 med 15000 mil på mätaren. Import (2004), full bok. En ägare Tyskland. Fjordgrå metallic.

Utrustning:
- xenon (med facelift fram, 00-baklyktor)
- el komfortstolar, elratt m minne
- beige skinn, utökat (Z1XX)
- webasto
- avbländbara speglar
- regnsensor
- business stereo m cd
- skisack
- elglaslucka
- pdc
- telefon
- M sportchassi
- multiratt
- elrollo

Nå?
Min värdering är nog kring 110". Mycket bil för pengarna men det är garanterat inte lättsålt.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag gissar 95-105 kkr.
Beror väl mycket på skick skulle jag tro då detta är en utpräglad entusiastbil. Svenne med konsumkassen ratar nog en 7 år gamal V8. Bra skick = lättsåld med bra pris. Dåligt skick = osäljbar till rätta pengar. Enligt blocket så är din bil värd mellan 89000:- till 175000:- ;)
Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
89-175 - jo, det har jag också noterat ;) Men entusiastbil? Det var väl ändå att ta i.

Tack för synpunkter, vi sneglar nämligen på nyare bil och jag ville höra mig för lite.

Med entusiast menade jag att man måste vara det när besinräkningarna dimper ner i brevlådan. Eller den dagen du måste reparera och serva. Eller den dagen du väl måste sälja. MAO, en värdelös bil i mångas ögon. Eller en fantastisk bil i andras. Dessa "andra" är kräsna och håller i allmänhet hårt i plånboken vid bilinköp. ;)

Ärligt talat så tycker jag att runt 120 inte är orimligt i slutpris om bilen är fin och hiostoriken är omfattande.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Avsaknad av Navi drar ner eller åtminstonder gör det svårare att sälja då många andra som annonseras har detta. Om skicket är bättre än normalt och full historik finns så kanske uppåt en 120' men annars är det nog drygt 100' som gäller. Helt klart mycket bil för pengarna.

___
//Ulf
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Just det här med avsaknad av navi tycker jag är en fördel! Varför? Jo, BMW:s gamla navi är dels ful (smaksak, jag vet), dels tycker jag att det bättre att eftermontera en extern navi. Du får en modernare och snabbare maskin med bättre användargränssnitt. Dessutom slipper man "titta ner i växelspaken" för att se kartan - en eftermonterad navi sätter man givetvis i bättre synhöjd.

Lite offtopic men jag är så innerligt trött på denna "navihysteri". Naturligtvis inget angrepp på dig Programmer, för du är rätt ute när det gäller folks tjatiga krav på navi. Men många vill ha navi utan att tänka efter att för de extrapengarna kan de få något bättre än det som är originalmonterat.

Tack alla för kommentarer! Funderar på att lägga ut en annons så snart vi hittat något spännande att ersätta den med. Har hittat en intressant 540 02:a i Tyskland ... Det blir sannolikt två bilar ett tag, för 540:n blir nog svårsåld, som sagt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Mixtus: bra att du förstod mig rätt och jag håller delvis med dig. På en äldre 540 så borde bilens skick och historik vara det primära för en köpare. Som du säger så får man en eftermonterad utan att bli ruinerad. Dock är det ju så att flertalet köpare vill ha den där standardmonterade Navi med TV (som man aldrig använder...). Om jag köper en nyare E39 så skulle jag aldrig köpa en utan Navi.

___
//Ulf
16:9 navin skulle jag gärna ha och betala lite extra för. Inte den gamla som enbart är ful. Varför betala extra för fabriks monterad navi? Svaret får ni här: Länk
Visa användare
7
NorrlandsMicke
540iA Touring Indiv. -99
Fortsättningsvis offtopic, men ok, gamla navi'n är väl inte speciellt snygg, men ett byte till 16:9 ger ju inget.... texten dras ju bara ut & kartan får skumma proportioner. Det hade varit värt det om man kunde se mer av bilden, inte bara större skärm. Dessutom vetefasen om sargen går att hitta i myrtenträ, om inte, DÅ kan vi snacka fult...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.