AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.182

ska en 325 med m-paket vara mer värd än utan

Visa användare
39
ragnar
Bmw 328CI -99
Jag tycker folk ska ha så mycket för en 325 328 e36 mm bara för att det sitter ett m-paket på. Det är ju faktiskt det billigaste så kallat kjolpaket man kan köpa till E36.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Billgaste man kan köpa, hur menar du då?
Med ett fabriksmonterat M-paket så blir även den fulaste BMW:n helrätt. ;) Och ja, det är värt mera. Eftermonterad plastskräp med påsmetade M-emblem skall vara värd mindre.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Är ett original BMW m-paket det billigaste man kan köpa? Vart då? Det måste du tipsa mig om ;)

Smaken är som baken, vill du inte betala extra för m-paket, köp en bil utan då? Mkt enkelt eller hur...
vo
42
vonBargen
320 E36 -91
318iS E30 -90
*Upprörd*
Visa användare
39
ragnar
Bmw 328CI -99
jaja jag tycker det verkar som över pris på dom efersson jag kolla upp ett nytt kitt för ca 6000-7000 å lack på det kan nog vara 2500-3500, jaja jag kanske har fel. men verkar som dom vill ha ut 20 000 mer bara för bilen är m-stylad..
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Är den M-utrustad från fabrik får du köpa mer än lite plastdelar för att uppnå det samma sak, och dom priserna du pratar om är väl dessutom piratdelar.
Tänk på att en original m-utrustad 3-serie har följande m-detaljer:
frontstötfångare
bakstötfångare
sidolister på dörrar
16" alu (minst)

och även sportstolar/halvskinn som regel.
Dessutom har flertalet ägare kompletterat med m3-speglar samt som tidigare nämnts; 17" alu.

Allt detta kostar pengar, dels när bilen var ny och även när bilen säljs som begagnad efter många år. Eftersom dessa bilar är relativt lätträknade så betingar de ett högre värde i och med att det finns folk som vill ha det lilla extra. När folk ändå köper en Bmw så snålas det oftast inte.
Därför finns det utrymme för o ta extra betalt för bilar med m-paketet.
Är du inte en av dem som uppskattar originalets stil så köp en standard 3-serie o släng på ett rieger-paket eller något annat som du tydligen personligen värderar högre.
mvh.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

"problemet" är mycket enkelt som många redan sagt. Ju mer orginaltillbehör du väljer att utrusta din nya BMW med ju mer får du vid en senare försäljning. Och lika så för efterkommande ägare.

Ett komplett Orginal M-paket till E36 kostar ca 15´ + lack. Detta är ju naturligtvis inte pengar som du kan räkna med att få ut vid en ev. försälgning sen, men ca 5´ mer för en E36 med M-paket är nog helt "rätt". 20´ låter ju dock väldigt för mycket och osannoligt.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Ji
2.380
Jimmyboy

Priserna för komplett M-paket är ju naturligtvis vid eftermontering och exkl. montage.

Mvh Jimmy

Visa användare
39
ragnar
Bmw 328CI -99
hallå igen som fattade från början att jag pratade om kopior som det brukar sitta på dom fletsa e36. tror ni inte att jag vet att bmw orginal delar är oftast svindyrt. själva grejjen var att för ett tag sedan så kom det utt en bmw 328 för 95 000 96-97, ja och det var m-lister m-frontg m-bak m-sidor och m-speglar sen helt orginal. och åvanför låg det en e46 328 jättefin för 105-110 98-99, vilken sulle man välja? (Jag tycker folk ska ha så mycket för en 325 328 e36 mm bara för att det sitter ett m-paket på.)
Ji
2.380
Jimmyboy

Ragnar: Anledningen till att ingen fattade att det va kopie kjolpaket du menade va nog att du inte skrev det! ;-)

De flesta bilar där ute som har M-paket är ju trots allt BMW orginal. Eftermonterat el. inte är en annan fråga...

Mvh Jimmy

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Skönt att höra att jag inte är den enda som värderar en ovanlig bil med mkt utrustning högre än de "vanliga" bilarna. Min har mycket utrustning original bla M-grejer som kjolar, spoilers, lister, speglar, ratt vxl-spak mm + eftermonterad utrustning och trimmning för 140-150.000:-

Länk

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.