|
|
|
|---|---|
|
Har fått in rejält med olja under mattan på förarsidan, trodde först att det var kopplingscylindern men nivån har bara sjunkit lite grann, medans servooljan har förlorat all olja. Mattan är dränkt med olja så nu lär man ut med hela inr..., är det någon som har något tips var det kan läcka.. | |
|
Hur är det nu, är det inte så att nivåregleringen (om du har det) är kopplad med servon. Isf går det ju några rör bak till denna. Kanske dessa passerar så det kan läcka in... Yrar jag så skyller jag på den sena timmen ;) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| Det är inte glykolblandat vatten från värmepaket som du har under mattan? | |
|
Oljan i kupen känns lika sträv som servo eller bromsolja, äh det blir bara ut å leta efter läckan.... |
|
| Bromsvätska kan läcka in i kupen har jag hört. Kolla bromsvätskenivån så får du nog svar... | |
|
Nu har jag varit och pallat upp bilen, hittade läckaget för servon, en ledning verkar har blivit skavd så att det har blivit ett litet hål, troligen av den vassa plåt som ska vara en hållare. Kopplingcylindern ger ifrån sig lite olja när man kopplar, så nu blir det å kolla hur mycket dom delarna kostar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.