AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
382

Värt att chippa en 320i -92 ?

La
469
Larsa10
518i -81 E12
Hej!
Jag går i funderingar på att chippa min 320 -92. Men nu är så klart från om det är värt det prestandamässigt eller är det bara att byta upp sig en motorstorlek direkt? Är det någon som har några erfarenheter?

mvh
Larsa
th
130
thias
323 -96 M-optik
Låt mig säga så här har du råd med en större motor och vill byta bil så gör det. iannat fall om du måste ha mer effekt så plocka fram ett par tusenlappar så får du väll 5-10 hästar extra.
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Tack för svaret!
Man är ju sugen att byta upp sig men det blir ju så j-vla mycket pengar. Man får väl börja käka nudlar igen.

/Larsa
Mycket vill alltid ha mer, jag är sugen på Unichip-mappning till min vilket enligt uppgift skulle ge ca 10% eller ytterligare ca 19 hk för det facila priset av 6.000:- Samtidigt vet jag inte om det känns som det är värt pengarna, den går ju rätt ok som det är...tror jag lägger pengarna på bira istället :-)

www.malte-racing.com
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Det kostar att ligga på topp!
Bira är ju alltid gott!
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
min 320 är chippad... den har ett jämnare varvregister samt något bättre vrid på lägre varv..
jag kör på säger jag!!

King of the road
netsix
Går du via Qvarnis så kostar det 1500:- , då är det helt klart värt det. Jag vet, har gjort det på min. Lite skillnad på bil men även om det inte ger så mycket så blir det ju inte så många kronor per polle.

www.itsfun.nu --------- Qvarnis hemsida

/netsix
La
469
Larsa10
518i -81 E12
1500spänn är det ju helt klart värt, bytte du till fullflödesfilter oxå?

Tack för inläggen!
netsix
Jag har K&N luftfilter. JWR som gör Qvarnis chipning säljer filter för ca 500 lappen, vet inte vad det är dock. Jag köpte mitt innan.
K&N filter kan du beställa av Manuel på MH-GTR.
www.mh-gtr.com

/netsix
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Tackar för det!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.