|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada! 1- Jag bytte stötdämparinsatser fram i förra veckan, sedan dess går inte ratten tillbaka efter avslutat svängning. Vad kan jag ha satt fel?, det var inte så innan bytet. 2- Hur känns det i bilen om stödlagret på kardanen håller på att ge sig, kan det kännas konstant skakigt i bilen då eller? Testade att hissa upp bilen bak och "torrköra" den i 50-60km/h och skakningarna var där då också. Det känns som man kör på grov asfalt. / Peps | |
|
2 på mina bilar har det yttrat sig på följande vis: Normal körning inget, möjligen dunkat till vid gas motorbroms. Vid hårdare acceleration dunkat som f....n i golvet/kardantunneln. Men även vibrerat vid vissa högre hastigheter nästan som obalanserat däck/kassa casterstag. Jag tror du märker om det är stödlagret. Knutana på kardanen, drivaxlar?? |
|
|
Haha då kommer min gamla hederliga 245:a på tal igen.. ryckig gång enligt hur du förklarat = stödlagret/kardanen var kasss på mitt gamla skåp... tyvrr han jag volta med bilfan innan jag bytte ut de... Mvh Tomas |
|
|
Tack för de svaren! Kan det vara bakaxeln som är boven då? Kollade i veckan att det inte fanns nå´n olja i den, fyllde självklart på men ingen skillnad. Skadan är väl redan gjord men kan en taskig diff. ge sådana symtom? / Peps |
|
Paap Reeder |
1) ... toe-in blev fel. Kör du för länge med fel toe-in kommer framdäcken att slitas ojämnt. Kostar ca 500:- att fådet fixat. Bimmers är otroligt känsliga på just toe-in. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.