|
|
|
|---|---|
|
Länk Confucious say: Man who run behind car get exhausted. | |
|
brotts provokation är olagligt... __ ///M som i Mugge. |
|
|
Ja, det är olagligt, liksom en massa annat i detta land (blir väl olagligt att ÄGA SUV också!) Men idén tycker i alla fall jag är bra! Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
| Är det verkligen brottsprovokation? Man ställer ut en bil på gatan. Någon stjäl den. Var är provokationen? Jag tycker att det borde vara tillåtet. | |
|
Jo detta borde nog vara ok, att ha kamera i bilen som ett extra stöldskydd kan knappast vara provocerande. Så länge man inte lämnat bilen med tex nycklarna i. Inuti sin egen bil borde man väl få också lov att filma när/hur man vill, så länge man inte filmar allmän plats. |
|
|
Ha ha! Helt rätt metoder! Min M5 E34 Länk |
|
|
Jag har viss förståelse för att man inte får provcera fram brott, gör man bara fällan tillräckligt lockande kan snart vem som helst trilla dit. Lägg 500 spänn på backen och vänta på första bäst som tar pengarna och inte direkt går till polisen med de. Det kan vara ögonblicket som gör brottslingen och då skapar man fler brott än vad som hade varit normalt. Jag såg nått inslag på tv där de parkera en skapligt lyxig bil i nått kriminellt slumområde med nycklarna i, de kunde nästan lika gärna gripa samtliga som gick på gatan. //Magnus |
|
|
Helt underbart att få SE dom åka dit!!! :-))) Riktiga små loosers var det också, med limiterat IQ....precis som man kan vänta sig! |
|
|
Denna metod har använts av Stockholmspolisen, härom året, med en ny HD som bete, vilket fungerade redan efter någon timme, och mycket riktigt, försökte advokaten med brottsprovokation som försvar, vilket inte fungerade, det är inte brottsprovokation att parkera en MC på gatan. Mvh Stephan |
|
|
Fattar inte vitsen med att ha en kamera i bilen? Stjäl dom bilen så har du ju bara förlorat en kamera också. Jag gissar på att tjuven knappast framkallar foto/film och skickar till dig som äger bilen. Min kärra Länk |
|
|
944: Knappast brottsligt att plocka upp 500:- från backen mh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.