AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.472

Tack till alla roliga BMW förare

Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Jag måste bara få säga (med risk för att bli avhyvlad) men det är så skönt att köra xxkm/h för fort och en anna BMW förare glatt hänger med och när man senare åker åt skilda håll så hälsar man glatt till varandra. Skönt med folk som gillar lite race samt är artiga efteråt. Andra billägare brukar mest se sura ut även om det är med och rejsar... Då känns det mer som en tävling än bar känslan av att åka fort.

TACK ALLA

Fortsätt heja på mig jag tycker det är skit bra.

Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Håller faktiskt med i viss mån,börjar nästan bli som håjåkarna.
kaffe:

Håller med, hade ett roligt "race" Med en annan M5 E34 förra året, vi skildes med en glad hälsning.

Värst är snorungar i turbobilar...

Min M5 E34 Länk
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Håler också med att det e kul när det händer. Dock tycker jag inte enbart att det är BWM som gör detta. Pendlar en del mellan skåne och småland och ligger ibland efter/iband före andra bilar som också kör ltie fortare.

De flesta av desa bilister lägger faktiskt en tack när de svänger av på annat håll. Käns mycket roligare att ha följt med dem då.
La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Kan inte annat än hålla med er övriga! :)

Tyvärr är det så här omkring att man nästan blir nedslagen för att blinkat med ljuset eller så efter ett race pga. att dom tror att man bara vill retas extra med dom för att man vann... Knepigt folk... :P

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Man blir faktiskt riktigt trött på såna som tar det på fullt allvar. Piskade en trimmad SAAB 9000 Turbo. Han vinkade åt mig först när han tryckte iväg. Han trodde väl att jag skulle bli efter, men när jag fick upp varvet så var jag uppe i baken på honom och körde om. Vinkade lite snällt som han och vad händer. Jo dåren vräker sig ner med halva bilen i diket och kör om på högersidan när det är enfiligt. Blir extremt trött på folk som inte kan ta såna här saker som skämt. Man blir alltid dåligt bemött av turbo-nissarna med Volvo och SAAB, men majoriteten där hatar ju BMW så man får nog leva med det.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Håller också med! Visst är det mycket roligare att köra flera stycken. Åkte från stockholm på motorvägen till jönköping. 3st E39 efter varandra där jag åkte i den sista. Riktigt kul!
viobebe
Schnitzer:

Menar du att BMW förarna är goda förlorare??? en 318is coupe E36 förare vägrade se sig slagen av min gamla Audi 80 1.9E, en lastbil närmade sig med vrålfart, jag släppte honom i sista sekunden, det var på håret att han klarade sig, det finns bra och dåliga förlorare i alla märkeskategorier så är det bara.Inget snack om att värst är snorungar i turbobilar, har upplevt mer självsäkra typer i BMW bilar än så kallade turbo bilar.
Thats it.....
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Dåliga förlorare finns nog i alla typer av fordon.
Och så länge man sitter i bilen kan man bara rycka på axlarna åt det hela.
Hade en liten dust med en Porshe med två killar i utanför V-ås för några veckor sedan,där gjordes tummen upp efteråt.
kombilappis
jag fick hak av en 530 i går.. han va uppe i samma hastighet som jag. mkt över det lagliga.. hans tant som som satt i bilen såg mest vansinnig ut.. å han hade slips.. det är inte dumt.. men han slog allt i väg en vink..

det är allt bara trevligt att det finns dom som kan tänka sig att ligga å dra lite på varven å att alla inte är sura svenssons..

heja alltid på en bmw.. dom är likasinnnade.

LAGUNA: jag får la komma å blinka lite å köra lite fortare än vanligt hos dig då :D
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Håller med :)

Bilen: Länk
La
193
Laguna
kombilappis - Japp, kom o blinka lite! ;) Volvo-killar här på orten har tröttnat på att köra mot mig nu så... Alltid kul om det kommer en ny BMW o piskar dom! :D
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Laguna:

Finns schyssta bilar nere där du bor. Såg en svart M3 E30 där när jag var på väg från Tyskland. Tråkigt att de har lagt ner racen på Båberg.

//Schnitzer

När jag är ute med BMWn så släpper jag alltid fram andra BMW ägare i knepiga korsningar osv...

Mvh
Ola Thomasson
Alea iacta est, the dice is rolled
j.aahman
ola thomasson: jag hoppas att du släpper fram fler bilmärken än bwm när det är knepigt. glöm aldrig att man ska visa hänsyn i trafiken. det är en grundregel för att trafik ska flyta utan incidenter. när jag är ute och luftar bilen så lägger jag mig gärna i väggrenen och släpper fram bakomvarande fordon
Du missförstod mig nog, jag släpper fram där jag egentligen har företräde, i de fall jag har en kö på en hel del bilar bakom mig.

Mvh
Ola Thomasson
Alea iacta est, the dice is rolled
La
193
Laguna
Schnitzer - Det var många år sen den M3:an rullade här... :) Tyvärr har jag för mig den gick lite dåligt... Nåt motorfel som inte var lätt att åtgärda. :/ Om du vill veta en hemlis så finns det ett alternativ till Båberg numera! :D Dock är det endast folk som kör som är välkommna dit pga. att det inte ska läggas ner direkt. Med andra ord är det ganska hemligt! Hehe. Om du är intresserad så kan jag fixa in dig! Eller om du åker med i min bil nån dag kanske...

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Laguna:

Skulle vara kul att få åka med! Jag kan ju höra av mig om det blir aktuellt. Är du där ofta? Är det några BMW där eller är det mest andra märken?

//Schnitzer

La
193
Laguna
Det är blandad precis som det var på Båberg... Har bara varit ett seriöst race hittils i år och då har jag för mig det bara var en BMW där... Men jag vet att det finns många potenta BMW häromkring som kommer närvara i sommar. :) Vi får ta o höra med James om han är intresserad av att köra lite med sin M5:a?

Ja, hör av dig när det passar dig så ska jag kolla upp om det är nåt på G!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.