AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.029

undrar vad som menas med "Bremsbeläge" m.m.

Pr
89
Pre_Z
318i Touring -04
325tds -95
"Bremsbeläge", "Batterianlib...nått" betyder?
Får upp dessa i servicedatorn, eller vad den nu kallas.
att de e nått fel förstår jag, men ska de vara att jag inte har nog med bromsverkan på de första av dessa, och att jag har lite ström i batteriet enligt det andra?
bromsklossarna bak ska vara nya, men handbromsen tar dåligt tycker jag, måste dra den så hårt de går, för att bilen inte ska rulla iväg, men de kanske e de som den talaqr om.
Visa användare
16
pharald
530i Touring -07
Om bromsbeläggen bak är nya så är det nog så att de främre beläggen sjunger på sista versen. Servicedatorn vet inte vilka belägg det är utan får bara indikation från någon slitagevarnare.

Vad batterivarningen är vet jag inte men det är det nog någon annan som vet.
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Bremsbeläge beror nog på att beläggen är bytta men inte avkännaren för dåliga belägg, om de är bytta dvs. Det finns även nåt trick man skulle göra när man har bytt för att få bort broms medelandet (tror jag). Det andra vet jag inte riktigt.

/Ian
¨

Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Hur ere med tyskkunskaperna med er tyskbilsägare?? :-)
"Bremsbeläge" är slitagevarnaren för för bromsbeläggen. Antingen är de slitna eller så är inte varnaren bytt när beläggen bytts.

Nästa text "Betriebsanleitung" betyder instruktionsbok och är ett följdmeddelande till det första meddelandet. Alltså är meddelandena på svenska: "beläggen slitna och bör bytas" och "glo i instruktionsboken för å se hur du åtgärdar felet"

__
BMW - When you need power and comfort.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Kan vara så enkelt att den lilla plastkontakten som man trycker fast i bromsklossen har ramlat ur.
Det hände på min och den varnade titt o tätt. tryckte dit den då jag bytte bromsbelägg och sen blev det slut.

Om den inte har ramlat ur så köp en ny och kläm fast, kostar under 100 kronor. Det går att pilla dit den utan att ta bort annat än hjulet

Min bil
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.