|
|
|
|---|---|
|
Länk Vill köpa den.... | |
|
Inte annat än att det är konstigt att alla nio-tio år gamla BMW har gått 12.000 mil. Om jag vore i dina kläder skulle jag kolla det hos BMW (kostar några hundra och är väl investerade pengar). De brukar gå längre än 1300 mil om året ffa. i Tyskland. Priset verkar högt, tycker jag, men jag är inte cabexpert. Det kanske nån annan på forumet kan bedöma bättre. En skeptisk grundinställning och m-test är också bra att ha. Bilköp tenderar till att bli som förälskelser och det vet vi hur såna kan sluta... Intressant snubbe som säljer bilen - han tror att han bor i Gävleborg och Stockholm samtidigt! Lycka till! |
|
|
Ja jag ska be han göra M-test nu i veckan... Vad behöver man för att kolla upp historiken på BMW? Chassinumret eller? Det är inte mycket utrustning på den, ingen AC, ingen farthållare, inget larm, lilla färddatorn... |
|
-:BeeMWe:- |
Känns som du borde köpa en M3a och göra cab av den istället :) |
|
Ja, du behöver chassinumret. Bilen ser snygg ut på bilderna, men utrustningen är inte mycketa att hänga i julgranen. Kan bli svår att sälja senare. Är den OK i övrigt och du vill ha den, pruta friskt. Det är ingen brist på beg. 3-serie... Berätta för oss hur det går. |
|
| Skinn och 18" räcker i utrustningsväg... | |
|
Hellre AC än skinn. www.malte-racing.com |
|
-:BeeMWe:- |
Mmmm hellre kallt och skönt mot tyg än svettigt och varmt mot skinn. |
| ..eller varmt och skönt på tyg än kallt och ruggigt på skinn. Såvida det är vinter. | |
|
En liten fråga bara: Vad är det för baksäte som sitter i bilen är det sportsättet?På min M3:a ser det ju inte ut så.Där är det jämnt baksäte.Sätet på Cabben ser ju nästan ut som på en BMW 850! Mvh Ricke |
|
| Jag tror det är så som baksätet ser ut i alla cabbar....ivarjefall alla som jag har sett | |
|
I min ser det ut så... jag har standardstolar i min... Björn Markholm |
|
Marquez |
Denna har jag oxå vart intresserad av. Hör gärna av dig här på forumet om du är och kollar på den eller om du köper den... -Mackan- |
|
Tretretti , det stämmer att många äldre BMW´s har gått runt 12000mil men man måste också tänka på vad det är för BMW, i det här fallet är det ju en cab och sannolikheten att den under flera år förmodligen endast blivit sommarkörd precis som många M-bilar är ju stor och då blir ju miltalet realistiskt då bilen bara använts halva året. Min M5 till exempel har gått ca 5-700 mil per sommar sen den kom till sverige -97.. Men jag funderar skarpt på att vinterköra nästa år, Däremot en lika gammal 7 serie på 12000mil skulle verka föga troligt. |
|
|
jo du bilen ser bra ut och att den rullat 12000 är inget ovanligt för en cab dem flesta kör dem bara när solen skiner det gjorde jag när jag hade min cab den var 96 o rullat 5700mil förra året.. Och min m3 har rullat 10500 så 12000mil är inget konstigt.. "See you at the Rödljus" |
|
|
Jag ger mig inför den samlade cab och m-expertisen. Samtidigt är cab-säsongen längre i stora delar av Tyskland än här. Man kan sitta på uteserveringen och dricka Weissbier när det är minsugrader och j-velskap hemma i Sthlm. Men mitt råd till Team Extreme är ändå att vara om sig och kring sig och undersöka noga. Längtar efter nästa högkonjunktur. Då ska det bli M5. |
|
| Bilen ser väldigt fin ut, tycker jag. | |
323E21terror |
Hmm i ärlighetens namn tycker jag inte att bilen ser speciellt fräsch ut och lädret ser för slitet ut för att bilen bara skulle ha gått 12000mil..eller så är den inte speciellt bra skött. Kanske bilderna är dåliga men kontrollera slitaget av ratten, växelspaksknoppen, instegslisterna..det bör inte vara nött nämnvärt på knopp eller ratt för då luktar det misstänkt...tex att den gått ca 20000mil kanske. Men det är klart är det en cab så är det ju sannolikt att den gått så lite som 12000mil, och kontrollera hur länge 18" har suttit på då bussningar mm har en förmåga att snabbt slitas ner av de stora fälgarna. Lacken ser dock bra ut, men eftersom den kostar 125000kr vilket med 18" borde vara ca 20000kr under begagnatpriset för denna bil trots sin magra utrustning så kan det finnas dolda fel men kontrollera bilen noga innan du gör affär. farten är min drog |
| Tackar...måste bara säga attt det är himla bra med ett sånt här forum där man kan diskutera bilar =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.