AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.324

Torkarna har fått frispel !

MK
12
MKII
320I coupe' -92
När jag slår på tändningen på min 320-92:a så går torkarna hela tiden.
Jag bytte relä men det hjälpte inte så jag bytte spaken och då fungerade det i hela 2 dagar,nu är det samma fel igen.

Någon som har nått bra tips ?

Både reläet och spaken kom från skroten, kan ju vara så att spaken var på upphällningen men det verkar ju konstigt.

Snälla hjälp mig.
byta hela torkarmotorn, det enda som definitivt funkar

mvh
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
Sant, det enda som funkar är att byta torkarmotor, men billigare att koppla en strömbrytare till säkringen, det gjorde jag...
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det kan även vara spak eller relä. Dessa är lättare att byta ut, så börja med att försöka få låna dessa sakerna från någon vars torkare fungerar.
Lite hjälp kan du få här Länk , ta fram multimetern och mät dig fram.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
MK
12
MKII
320I coupe' -92
Så det är torkarmotorn som strular. jag har ju bytt spak och relä men efter 2 dagar så började det strula igen.
Om jag byter torkarmotorn tror ni att jag behöver byta spak och relä igen.
Vad menar du med en strömbrytare till säkringen ?
Niclas.S
Westerdahl menar, tror jag att du ska koppla in en brytare mellan säkringen och plusledningen som kommer in till säkringen tex. Annars efter säkringen funkar ju också.
Eller var det inte det du menade Westerdahl?

OO=00=OO
MK
12
MKII
320I coupe' -92
Jag har kopplat en knapp mellan + och torkarmotorn och motorn fungerar ju alldeles utmärkt,kan det vara så att det är någon form av kortslutning i motorn ändå.

Jag får väl köpa en motor och byta den så får vi se om det fixar sig.
Visa användare
22
I Fly
320i 2,5 -90
Kolla säkringen, hade samma symptom på min..kollade säkringen, verkade dock inte vara nåt fel på den men bytte den ändå för att vara säker..fungerade klockrent sen...
MK
12
MKII
320I coupe' -92
Nu har jag bytt motorn men det funkar ej ändå, dom går hela tiden och går ej att stänga av.

HHJJJJJJÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLLPPPPPPPP.
MK
12
MKII
320I coupe' -92
Ingen här på forumet som är duktig på elsystem för det måste vara nått knas med mitt.
Bytt Relä,Spak,Motor,Säkringar men samma problem dom vill ej stänga av sig.

Suck !!!
Pi
3
Piire
Bmw e36 318-92
tjena, jag har precis samma problem med mina torkare! Jävligt irriterande, kan inte besikta den för det. Jag undrar om du fixat dina? isf vad var felet?

Jag ska lämna bilen till en bekant som ska titta på den. Jag har även hört att det kan vara jorden som strular. En kompis kompis hade samma fel. Då var det jorden som strulade. Hör av dej om du fixar dina så hör jag av mig om mina blir lagade..Mvh
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Är det inte bara att låtsas att det regnar? ;)

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.