|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har inte haft några problem på varken 325an eller M Roadstern med produkten, 325an är orientblå och M roadstern lackerad i silver. Båda dessa bilarna har dock god kondition i lacken. 325an är Brightgard-behandlad och M-roadstern är vaxa/behandlad med något jag inte vet om men bra är det gjort i alla fall. Har även använt det på en grannes 330 i samma färg som vår 325a och den är inte vaxad på länge och även där gick det utan problem! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Jag använder uteslutande en vattenkanna utan stril, som sagt de är viss åtgång på produkten, men 10 liter brukar räcka till min coupe. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hej När man sköljer bilen med Autotork, efter att ha tvättat den, så ska det blir kvar en helt blöt bil. Det ska inte spricka upp och pärla sig. Spricker det upp så behövs en högre dosering av Autotork i vattnet. Om det spricker upp och pärlar sig så dunstar vattnet, men kalket i vattnet blir kvar på lacken. Eftersom det har varit ansamlat i pärlor på lacken så blir det ansamlingar av kalk just där. Meningen med Autotork är att förhindra dessa ansamlingar av ”kalkvatten”. Om man överdoserar så kan man rester kvar på bilen i form av fläckar. Man ser det inte när man applicerar medlet, utan då ser det bra ut med en helt blöt yta. Men när det torkat så ser man rester av medel på ytan. Syns tydligast på rutor och mörka lacker. Som tumregel kan man säga att ju mer bättre avrinning man har på bilen desto mer Autotork behöver man doserar. Detta för att förhindra att vattnet spricker upp och pärlar sig. Det kan innebära att man måste frångå den generella riktdoseringen. |
|
bustorp |
Låter väldigt avancerat o svårdoserat. Ju bättre avrinning/färskare lackskydd du har, ju högre dos Autotork. De ska alltså "motarbeta" vartannat. Kan ju underlätta något för dom som har hög kalkhalt i sitt vatten om man lär sig att dosera. Skrapa o skinn för mig, tack. Går i a f inte att feldosera.......... och resultatet blir alltid detsamma. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Jag tycker också att det låter för knöligt...det tar ju längre tid att dosera och mickla med Autotork än att köra med skrapaoch skinn. Nåväl man har ju i varje fall prövat...och dissat denna produkt :-). mvh Manor |
|
|
Hejsan. AutoTork fungerar mycket bra. allt handlar om att dosera rätt och att vara uppmärksam på miljön (pollen, damm, etc) du jobbar i samt att man får anpassa mängden efter hur bilens lack är skött sedan tidigare. Polerad/vaxad bil = mer och ymnigare flöda av autotork. Bra produkt som besparar lacken repor. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.