|
|
|
|---|---|
|
Vad är felet med 525 IA V6 24v, Temperaturen stiger men går att köra säger säljaren? Är det något allvarligt fel? lätt åtgärdat eller motor ras? Hjälp mig ska jag köpa den??? Tacksam för hjälp.. | |
| Köp inte om du inte vet vad det innebär. Antagligen kass topplockspackning eller ännu värre spricka i toppen. Det blir dyrt om du skall lämna bort bilen för lagning. Räkna minst 10 000:- men det kan dra iväg ännu mera. Det kan även röra sig om enklare fel som termostat eller vattenpump. Men räkna inte med det. Köp en hel bil istället... | |
| Tackar för svaret! Vilket är det troligast och är det vanlig att detta uppstår??? | |
|
har bmw byggt nån bil med v6:a?? Mvh Tomas |
|
|
Om det är en V6 är det det som är felet...;-)) Skämt åsido, så har 525i givetvis en RAK 6:a, men det gör inte diagnosen ett dugg lättare tyvärr. Hur och när stiger temperaturen? Vid körning i jämn fart, eller på tomgång? Försvinner det kylvätska? Finns det spår av olja i kylvätskan, eller av kylvätska i motoroljan (brukar synas som vitt 'klegg' bl a på insidan av oljepåfyllningslocket). Rent allmänt: är du det minsta osäker på vad det är för fel, och/eller vad det kostar att fixa, avstå från köp! Det finns fler bilar.... /// Gunnar E. |
|
|
hade juh inte köpt bilen utan att få ett papper i näven med det exakta felet... hur ofta nu det händer =) var påväg o köpa en 520 innan jag köpte 530:n allting lät jättebra tills snubben som ägde bilen sa i slutklämmen lite snabbt att bilen tickade som fan o han visste inte alls varför.. då hade vi ändå snackat ett par gånger och jag var påväg upp för att hämta den... karosseri arbeten är kul - motor arbeten är det inte... |
|
|
Så här står det i annonsen= BMW 525 ia v6 24v aut klima skinn -91. bmw 525 ia 1991 automat med tre-körprogram klima-(somfungerar) el-hissar el-speglar clås servo airbag abs checkdator vitt-skinn blå till färg sterio nybes+skatt hyfsat skick 23500mil pris 14500:- även byte OBS BILEN GÅR UPP I TEMP MEN GÅR ATT KÖRA Jag tror jag köper en annan.............. |
|
|
Han hade koll på att det var 24v mrn inte att motorn va rak :) //Subidius |
|
| jag hade samma problem med min bmw 530 -89.. jag åkte till bmw o dom visste inte va det va för fel... så hittade ja en fristående bmw verkstad o dom tittade på bilen o mätte me infraröd på motorn o tempen stämde.. den blev för varm.. så tittade han på fläkten till kylaren som snurrade alldeles för långsamt... det han gjorde var att bytte ut ja vet inte va det heter men det e den metallen som är i mitten av fläkten.. typ en fläns så nu snurrar den mycke snabbare o kyler toppen... så va problemet löst =) kan vara samma fel?? maby not.. lycka till iallafall | |
Juhas 530i |
Eller så är det kylaren som skall bytas? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.