|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om 20" fälgar passar på en 325 Coupé e36? Isåfall vilken dimention bör man ha på däcken? Jag har 245/40/17 bak nu på bilen o varje gång jag kör över en liten håla eller nåt som får bilen att gunga till så skrapar däcken emot bilen. Tackar på förhand! MVH Markus!!! BMW, när du älskar att köra! | |
|
Tveksamt att dom passar.... Mvh "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
225/30 20" borde passa MvH Bmw 4-ever |
|
| Jag har sett en e46 touring med 20" fälgar men det är ju inte säkert att det passar på e36 för det. Det var inte många mm tillgodo på e46:an. | |
|
225:or på 20" kommer nog att se ut som cykeldäck :-) /Johan |
|
|
18tum med 235/40 på en vanlig 325 coupe är knappt att dom passar. Däcken skrapar vid fartgupp. |
|
| Kolla med "Estorilmongo" (Kimmo?), han hade ju en M3 E36 med 20" för några år sedan... Mäktigt. | |
|
Mr Big: inte så konstigt att dom skrapar för att dom är för höga! 225/40 18" går bra men 235/40 blir för högt på 18" MvH Bmw 4-ever |
|
|
Låter lite Overkill, Personligen tycker jag inte E36an passar med större än 18´. Hade 18´innan de blev snodda, såg mumma ut i linjerna. Bilen är ju ritad på 80-talet o producerad på 90-talet då var ju för tusan 15´stort och 16´sport mvh |
|
|
Markus här kan du kolla rullomkrets på dina 20" däck! Länk -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
16" ser stort ut på E30 nästan. 15" mer lagom på den... 20" på E36 skulle som sagt bara se overkill ut! |
|
|
Mycket tveksamt att det går vägen. Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
| Sliter ju mycket mer på bakaxeln med ett par 20", den är väl inte konstruerad för det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.