|
|
|
|---|---|
|
Touren har dykt upp hos min ÅF. Förstår inte varför inte Z4 eller M modellerna finns med. Istället finns det ettor till förbannelse och alla E90 varianter. Bilar som åf redan har känns onödigt. Kanske är dom rädda för fler kopplingshaverier som på förra M5:an 1999. BMW 330 aut: Tyvärr en automat här med denna hade gått 90 mil, den gick bättre än vad jag minns att den andra BOT bilen gick. Underbart motorljud och bra klipp i motorn. BMW 750: Ja vad ska man säga, den perfekta glidarbilen... Lite väl häftig reaktion på gasen vid start från stillastående dock. I-Driven till Sjuan är verkligen för mycket. Totalt ologiskt. Tacka vet jag I-Driven i dom andra modellserierna. BMW 535d: Detta kan mycket väl vara den häftigaste BMW jag kört! Vilket drag! Denna hade både avståndsradar som jag tycker funkar perfekt och projektion av hastighet mm på vindrutan. Har glömt bort vad dom heter på BMW-språk... BMW 120d: Ska man ha en etta så ska man verkligen ha den här. Bra klipp i motorn men den går rått på lågvarv och tomgång mycket högre än dom Merca dieslar jag är van med. Kändes som att klimatorn inte orkade med att hålla kylan. Imorrn blir det 630 cab, 330 igen, X3, X5 3.0 och Mini Cooper S. 535d blir jag nog tvungen att rasta igen... Keep your distance! | |
|
Har också kört några av de som du körde, men 535d är nog roligast. Grymt bra vrid! //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
De bilar du nämner fanns även i Jönköping, jag provkörde endast 325:an, mkt trevlig bil. 3-serien är mkt roligare och köra än 5-serien. 3:an inbjuder till roligare körning, 5:an som jag brukar säga åker man i mera komfort. Orkade inte köra fler modeller, men jag ångar att jag inte provkörde 330, 535d. |
|
|
Körde 630Ci Cab när dom var här. Mycket tuff bil men för mycket S80 stuk över bilen... men men ;) |
|
|
535d är oerhört trevlig! Perfekt bruksbil för mig... snyft ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Mest imponerade av testbilarna var ju helt klart nya 750. MVH / Jacob |
|
Ras.mus |
Japp, 750 var go den!! 630 tyckte jag var ganska slö faktiskt, väger ju en hel del! Provade o köra av taket på en mack... Tog 3 sekunder, sen stod 10 man o bara glodde dreglandes. Man fick upp taket igen och körde iväg! |
|
Nån förmåga från Karlstad hade kört sönder 630 cabben så den fick man endast titta på. Drivaxeln av, hur lyckas man med det? Och varför lagar inte BMW den? Mini Cooper S: Jättekul busbil, där bevisade BMW en gång för alla att man kan tillverka framhjulsdrivet som inte går som en jordfräs vid acceleration. BMW X5 3.0: Gamla motorn känns tunn jämfört med nya 3.0 motorn som inte finns till X-modelerna. X5 börjar kännas gammal... BMW X3 2.0d: Mycket trevlig bil, lilla dieseln räcker till. BMW 320: Duger den med även om den känns väldigt billig i utförandet jämfört med min 325, men så ska det ju vara. Så var det klart och inga fortkörningsböter.., besviken att dom inte hade nån Z4 med. Få Åf har ju en sån som demo så det hade varit kul att få prova den. Keep your distance! |
|
| Vad ska man göra för att få provköra?? | |
|
Fråga snällt ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Clubsport: Ge dig, från Karlstad! Detta måste jag kolla upp. Var säkert någon som gasade för mycket. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Schnitzer: Japp, det var en kille från Karlstad som körde sönder den. Och där har vi nog anledningen till att dom inte har M-modellerna med längre. Keep your distance! |
|
|
Clubsport: När jag hörde varför de inte hade nya M5:an med så fick jag som svar att de kör de alldelles för hårt samt på den äldre M5:an så körde de sönder kopplingen. Så det är precis som du säger. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Även jag provkörde idag,330:n och 535d:n...Båda hade verkligen sin charm.. 330:n: tyvärr med en långsamt växlande automat men med en fantastiskt skönsjungande motor...och jag älskade styrningen i 3:an...En 330 med manuell det är säkert mumma! :) 535d: En bil som var mycket svår att kliva ur efter provturen...helt underbar bil!...supersköna stolar,helt onödigt mycket utrustad men det går ändå inte låta bli att älska alla finesser och bekvämligheter ,fantastisk komfort ;)...och det mest imponerande...det makalösa vridet...måste vara den ultimata landsvägsmiskaren/semesterbilen... |
|
|
Var försiktig med bilarna! De ska ju hålla tills när jag ska ner till Luleå där BMW avslutar sin On Tour ;) ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
|
Jag körde 630n när den var på Borgs för knappa månaden sedan. Det blåste mer än jag trodde det skulle göra med taket nere. Den var rätt så sniket utrustad men den funkade ändå /Fredrik Swärd |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.