AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.295

Fiffel o båg

Jag har nu letat bil i ca 2 veckor. Har kollat på 2 skitfina 320 resp 325 touring -02. Båda var import med navi/tv. Redan med ett pris på ca 150000 börjar man ana oråd eftersom bilarna hade gått 8-9000 mil. Serviceböckerna var i perfekt skick och allt fanns med i dem. En hade t.o.m ett intyg från BMW Sverige på att milen stämde. Jag hade tänkt köpa en av dessa bilar och kollade därför upp dom genom att ringa ner till serviceställena i Tyskland där böckerna var stämplade. De hade naturligtvis aldrig haft inne bilen(arna) där men kunde se att den varit servad hos en annan handlare. Kontaktade således nästa (o nästa...o nästa) verkstad och med knackig tyska hittade jag till slut rätt verkstad som knappade fram att i höstas hade de varit servade med 17000 mil på snurran, en i sept och en i nov. Suck, nu blir det svensksålt, de är iaf lättare att kolla när man kan prata svenska med serviceverkstaden och verifiera serviceboken. Avråder från att köpa en svart 320 touring med navi/tv som finns på blocket i värmland för 145 loppor...325:an är borta från blocket och jag har varnat för den i tidigare tråd.
Synd att importörerna inte inser att marknaden att göra pengar på att importera bmw från tyskland är död och lägger av istället för att bedra folk. Blir bara så trött....

Om man är spekulant på en nyimporterade bil som säljs med "milintyg" och är billigare än i tyskland så spring...
dempa: Hade jag varit dig, och kommit ihåg regnumret på 325an, så hade jag ringt upp den som köpte bilen och berättat sanningen för honom. förhoppningsvis så har ju säljaren också gjort det då.
Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
Vad säger man, dessa jävla importmyglare!
För de första så förstör dom för den dom säljer sin "skruvade"
bil till, o de är ju de värsta, kul att köpa en bil som man senare
får reda på har gått 10000 mil längre än vad mätaren säger!
De andra är ju att dom förstör ju marknaden för svensksålda
BMW bilar, som också rasar i värde!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.