AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.236

Besviken M535 spekulant :(

Sida 1 av 2
Är bara tvungen att skriva några rader...
Åkte idag cirka 35 enkel resa för att titta på m535 -87. Pengar på fickan och med tidigare mailade bilder från ägaren hade jag målat upp en drömkärra.
Tänkte nog på polarens gamla femma fast med en annan kulör :). Väl framme uppenbarar sig verklighet och en habegäret försvann som en blixt från klar himmel.
Bilens skick motsvarade inte bilens förväntningar så efter en dels funderande blev det senare hemresa utan bil.
Allt skulle fungera men när man väl synar bilen fungerar ej färddator,service indikator,sladdrig vxl-spak,fler skador än vad som var sagt som ex. repor,dåligt omlackad taklucka,matt lack i övrigt,ej fungerande ABS(med svar att den hackar sig ibland!)mer rost än beräknat...
Jaja jag kanske är kräsen och att priset kanske var satt därefter men det är tråkigt när man har en trevlig bil på kroken...
Gemini__
Länk

Här har du pärlan (fömodar jag). Blir så grymt sugen på att köpa den själv.

Mvh:
Thomas
Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
Gemini: Nej det kan ju inte vara den eftersom han skrev att han kollade på en -87.. ;-)
Gemini__
Ok, uttryckte mig lite klumpigt. =)

Menar att han ska köpa den bilen istället. Förmodligen inga besvikelser.
7.200 mil på denna importbil?? Kan stämma men statistik o annat säger nej... Känns inte motiverat med detta överpris ens om den varit svensksåld.
bias: vilken bil var det, har du en länk till annonsen?

Min M5 E34 Länk
ni
145
nicolas
M3 e36 limo 435 im m3 e46
wow!!! fan vad fin din bil e (M femman).... var tvungen att säga der....
in
438
inkognito
E34 535-92
bias vet hur det känns, jag har inte åkt så långt som du 35 mil för o se på en bil, men jag har åkt ca 12 mil en gång, för att kolla in en "fin bil" utan rost. Kom dit så var det en stor rostfläck på taket, det var inte rost enligt ägaren, eftersom det inte var hål igenom. Sen hade den aircondition in i kupén från varje hjulhus. Vi har alla så olika syn på bilar om vad som är fint och inte fint, bra och inte bra. Innan man ska åka en sån lång sträcka ska man be om detaljerade bilder via emajl eller liknande innan man åker iväg. Skulle en gång köpa en bil från Helsingborg en 528i i början av 90-talet. Ägaren skickade mig 5 foton på bilen via brev, för att jag skulle få ett hum om hur den såg ut, men det vart ingen affär för han ville inte köra upp bilen åt mig innan jag lagt in 5000 på hans konto. Jag sa är bilen så fin som du säger betalar jag bensin upp och resan hem åt dig, men jag lägger inte in pengar på kontot innan bilen finns här. Lite långt inlägg, men ville bara berätta hur det kan vara...

Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid
plats till en stor kall öl...
/Stefan F
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Bilen GEMINI länkade till är svensksåld, tre ägare och det är bara bekanta till den nuvarande ägaren och vid senaste besiktningen (sommaren 04) hade den gått 6800 mil....

Allt stämmer om bilen! Extremt fint ex!
e34briliant

Enligt vägverket är den importerad i alla fall. Vad hjälper det att den nuvarande ägaren känner de tidigare ägarna när man som spekulant inte har en susning om vilka det är?

Det är då man blint ska lita på att "tidigare ägaren var en farbror/tant på 84 som finkörde den på Söndagarna"

Finns ALL dokumentation med tidigare besiktningpapper, servicekvitton , fulltsämplad (aukt) servicebok osv osv .
Då kan jag börja känna mig säker på den bilen.
Utan så är det nog inte troligt att han får de 50k för den även om den är unik i skick & miltal.

Er
19
EriXon
M535i -85
e23briliant: om regnr på bilden stämmer så är den inte svensksåld...

om man kollar mot vv så står det klart o tydligt:

direktimport: ja
datum för frösta reg: 1994-07-08

i mitt huvud blir då bilen iaf importerad...
M femman:
Nej jag har ingen länk då bilen fanns i motorbörsen för ett tag sedan.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Står det så? Jag kollade via bilregistret o där står det ursprung: TULL
Bilen som GEMINI länkar till är flyttgodsimporterad från Schweiz. Därför saknas exempelvis sidoblinkers.

Mvh,
Kalle
Kalle Hansen:

Tack för info då lägger jag den åtsidan annars kanske det hade varit något....
starre,

Jag förstår inte varför man skulle lägga den åt sidan bara för att den är flyttgodsimporterad? I min värld så är det nästan "lika bra" som om den vore svensksåld.

Mvh,
Kalle
Kalle Hansen:

Om du nu står att bilen var/är Sv så visar det sig att den inte är det då börjar man undra vad mer stämmer inte i annonsen.

En Sv såld har mera värde ur min synvinkel och år således mera intresant än en icke.

nicolas:

Tackar!

Min M5 E34 Länk
Starre

Det står ju inte i annonsen att den är svensksåld.......
Wadstedth79:

Men va jag var/är övertygad att det stod (SV) i annonsen tidigare om det inte stämmer tar jag tillbaka det jag skrev lite iall fall:)
starre,

Det är nog du som läste vad du önskat att där skulle stå :D Det stod inte svensksåld i annonsen.

Håller med om att en svensksåld bil kan vara värd mer.

Vad som är allvarligare med denna bil är att serviceboken tycks saknas :-(

Mvh,
Kalle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.