|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320 från -76 men jag vet ingenting om bilens historia. När jag skulle beställa kamkedja till den så fattade jag det som att det var dubbelkuggig kedja på m10 motorerna fram till och med -78. Grejen är att kedjan i min motor är enkelkuggig och måste därför vara en nyare än karossen, lr? Bytte det till enkelkuggig när inspruten kom? Vore iof märkligt då jag har förgasare. Det står e21 2.0 på toppen och sen ett sikte med 77 mitten. Är blocken olika på motorerna innan och efter -78?? Eller är det bara vevaxeldrevena som skiljer sig mellan enkel och dubbelkuggiga? tacksam för svar, Bilder på bilen och toppen finns på länken nedan Letar relativt rostfri e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. Länk | |
|
Det är bara att beställa en enkelkedja ! Du borde nog kolla upp resten av dom berörda delarna också (vevaxeldrevet,kamdrevet,spännaren och glidskenan). Funktion före styling! |
|
|
ja, jag får göra det. Spännaren ser helt skadad ut, precis som om någon har svetsat dit bitar för att få mer spänn på kedjan. (Kolla bilder på hemsidan) Men hur får jag reda på vilken motor jag har? Jag måste nämligen ha tag i nya mätare och är motorn bytt så måste jag köpa den senare modellen med digital klocka. Letar relativt rostfri e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. Länk |
|
|
Jag bytte top på en 77:a förgasare och den hade enkeldrev iallafall. Har för mig att årtalet för motorn är ingjutet i princip allt(vippor, topp, cam m.m.) på det som satt på bilen stog det 76 och det jag satte dit stog det 77 på. Lars |
|
|
Föresten varför skulle det vara skilnad på mätarna? Lars |
|
|
Varvräknaren ändrades -79. Jag får kolla efter årtal på motorn då, tackar. Letar relativt rostfri e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.